سازمان NGO اعلام کرد؛

ربات های قاتل با فناوری هوش مصنوعی باید کنار گذاشته شوند

سلاح های خودکار به عنوان نسل سوم سلاح های جنگی بعد از اختراع باروت و سلاح های اتمی معرفی شده اند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیشتر از 1000 داشمند در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی،از جمله: استیون هاوکینگ (فیزیک دان)، المون ماسک (فن شناس) و نوام چامسکی (فیلسوف)،در یک نامه سرگشاده خواستار توقف به کار گیری سلاح های تهاجمی هوشمند یا بهتر بگوییم،ربات های قاتل شدند. دیگر امضا کنندگان این نامه شامل یکی از بنیان گذاران اپل، استیو وزنیاک و صدها محقق در دانشگاه ها و آزمایشگاه های رده بالای جهانی در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک، هستند.


ربات های قاتل با فناوری هوش مصنوعی (AI) باید کنار گذاشته شوند


این ربات ها که شامل هواپیما های بدون سرنشین جنگی هم می شوند، قابلیت جستجو و نابودی افراد مختلف بر اساس برنامه ریزی که برای آنها انجام شده است را دارند. نسل بعدی این هواپیماهای بدون سرنشین که در حال حاظر به وسيله انسان هايي که گاهی هزاران کیلومتر با منطقه جنگی فاصله دارند کنترل می شوند در راه است.

در این نامه آمده است که "تکنولوژی AI" به نقطه ای رسیده که استقرار چنین سیستم هایی مخصوصا اگر قانونی باشد در طول چند سال به جای چندین دهه به طول خواهد انجامید. همچنین در ادامه نامه آمده است که این سلاح های خودکار به عنوان نسل سوم سلاح های جنگی بعد از اختراع باروت و سلاح های اتمی معرفی شده اند.

در سال گذشته، کره جنوبی از سلاح های مشابهی پرده برداری کرد که در طول مرز خود با کره شمال نصب شده اند. دوربین و سنسور های حرارتی این سلاح ها، به آنها این امکان را می دهد تا بتوانند به صورت خودکار انسان ها را رد یابی کنند اما برای شلیک کردن، احتیاج به اپراتور انسانی دارند.


ربات های قاتل با فناوری هوش مصنوعی (AI) باید کنار گذاشته شوند


کمپین توقف گسترش و استفاده از ربات های قاتل در سال 2012 به وسیله تعدادی از سازمان های غیر دولتی (NGO) که شامل سازمان دیده بان حقوق بشرنیز می شود، برای جلو گیری از گسترش و به کار بردن این سلاح ها تشکیل شده است. آنها در حال کار بر روی مسئله ربات های قاتل هستند که بتوانند آن را در کنوانسیون عدم استفاده از سلاح های نامتعارف در ژنو مطرح کنند تا برای آن یک قطعنامه صادر شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.