توجه به حوادث پیش بینی نشده همچون حریق ، وجود راههای خروج اضطراری در ساختمان ها را می طلبد که باعث افزایش ضریب حفظ جان شهروندان می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  اسلام هشتری مدیر ایمن سازی صنایع و پروژه های شهری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان این مطلب افزود: هنگامی که صحبت از حادثه حریق در ساختمان به میان می آید تصورها برای رفع خطر تنها خاموش کننده ها هستند در حالی که دو موضوع مهم دیگر همچون وجود راههای خروج اضطراری و حفاظت ساختمان و سازه در برابر حریق نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: در سال‌هاي اخير، «پلكان فرار» كه طراحي آن به تعداد طبقات ساختمان، بستگي مستقيم دارد، به عنوان تنها راه افزايش سرعت و سهولت خروج مردم از ساختمان، به ويژه در هنگام وقوع آتش‌سوزي شناخته شده است.

مدیر ایمن سازی صنایع و پروژه های شهری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه درباره شرايط خاص پله‌هاي فرار افزود:ارتفاع اين پله‌ها نبايد از هجده سانتي‌متر بيشتر و كف آنها از بيست و نه سانتي‌متر كمتر باشد، همچنين زير پلكان را بايد بست تا موجب فزايش وحشت مردم نشود و نرده‌ها نيز بايد به گونه‌اي طراحي شوند تا مانع پرت شدن افراد به بيرون شوند.

وی تصریح کرد: طبق آيين‌نامه‌ها، دو راه خروج اضطراري در ساختمان مي‌تواند شامل دو راه خروج خارجي يا دو راه خروج داخلي و يا يك راه خروچ داخلي و يك راه خروج خارجي باشد.

به گفته اين كارشناس آتش نشانی ، با توجه به فعاليت سازمان آتش‌نشاني در سال‌هاي اخير و جلوگيري از ساخت و سازهاي نادرست، مردم نيز به تدريج خود را به استفاده از اين امكانات ايمني عادت مي‌دهند.

هشتری اظهارداشت: زماني كه استانداردها رعايت شود، مي‌توان اميدوار بود كه كم‌كم جاي خود را در بين سازندگان و مصرف كنندگان باز و فرهنگ ايجاد و استفاده از راه‌هاي فرار را در جامعه دروني كند.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.