صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر سوریه در تهران دیدار کرد

صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران دیدار و گفتگو کرد و بر گسترش مناسبات فرهنگی و علمی تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه پایداری و ایستادگی مردم و ارتش سوریه را تمجید کرد.

وی گفت: ایران آمادگی همکاری با سوریه در زمینه های رسانه‌ای را دارد و لازم است در حوزه‌های هنری، فرهنگی، علمی و غیره نیر این همکاری‌ها گسترش یابد.

وزیر فرهنگ دولت تدبیر و امید در ادامه اقدامات گروهک های تندرو و تروریست را محکوم کرد و افزود: تاریخ نشان داده که اقدامات وحشیانه این گروهک‌ها ادامه نخواهد داشت.

وی گفت: شاعران، نخبگان و نویسندگان دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری همکاری‌های لازم را داشته باشند واز این طریق نقش موثری در معرفی آثار فرهنگی و هنری یکدیگر و ترجمه آنها داشته باشند.

در ادامه این دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در تهران گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای کسب حقوق خود در جامعه بین المللی قابل تقدیر است.

وی افزود: با ایجاد برقرای ارتباط میان شاعران و نویسندگان دو کشور می‌توان  فعالیت‌های فرهنگی میان دو کشور را گسترش داد و از این طریق در مقابل حملات و تهاجمات فرهنگی ایستاد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار