مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنرگفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۸۹ هزار و۶۷ مسافر از دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی جابجا شدند.

ثبت حدود هزار سفر دریایی در آب‌های هرمزگانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ محسنی افزود: از این تعداد  ۱۲ هزار و ۱۴۰ مسافر در مسیر دریایی کشورهای حوزه خلیج فارس و بندر شهید باهنر جابجا شده اند.

وی گفت: در این مدت هزار و ۱۱۹ تردد شناور در این بندر ثبت شد که در پذیرش کشتی های بالای هزار تن  ۸ درصد افزایش یافته  است.

محسنی همچنین از ترانزیت۵۰ هزار و ۹۶۷ خودرو از بندرشهید باهنر در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این بخش از عملیات بندری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳درصد افزایش یافته است.

وی گفت : بندر شهید باهنر با برخورداری از سالن مسافری بین المللی استاندارد سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشـگر و مسـافر بین المللی است و ۳ روز در هفته  سفرهای دریایی خارجی از این بندر انجام می شود.

برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.