شیراز؛

سفری به شهرستان سروستان در استان فارس

شهرستان سروستان از قديمي‌ترين شهرستان‌هاي استان فارس به شمار مي‌رود و بناي آن را به دوران ساسانيان نسبت مي‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس می گوید: شهرستان سروستان داراي 1730 كيلومتر مربع گستردگي است و شهر سروستان مركز آن، در فاصله 80 كيلومتري جنوب شرقي شيراز جاي دارد. اين شهرستان با پيشينه تاريخي هزاران ساله، يكي از قديميترين شهرستانهاي استان فارس به شمار ميرود و بناي آن را به دوران ساسانيان نسبت ميدهند.

امیری ادامه داد: شهرستان سروستان از شمال با شهرستان خرامه، از شرق با شهرستان فسا، از جنوب شرقي با شهرستان جهرم، از جنوب با شهرستان كوار و از غرب با شهرستان شيراز هممرز است.

وی بیان کرد: این شهرستان علاوه برآثارتاریخی دارای طبیعتی زیبا است که شامل دشت های وسیع وباغات فراوان میوه بوده ودربهار جلوه خاصی دارد .آب وهوای گرم و معتدل آن باعث رویش درختان مختلف ومحصولات فراوان به ویژه مرکبات می شود.

این مسئول افزود: دشت های حاصلخیز و مزارع بزرگ کشاورزی آن از چشم اندازهای زیبای گردشگری این منطقه محسوب می شود .

از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان کاخ سروستان، قلعه گبری، قلعه برزو، بقعه شیخ یوسف سروستانی، روستاي مهارلو، درياچه مهارلو، روستاي كوهنجان،

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس کلاه نمدی-نمد-قالیچه-گبه و ملکی را از صنایع دستی و سوغاتاین شهرستان است.

امیری اظهار کرد: غذاهای محلی این شهرستان انواع آبگوشت ها-یخنی و کلم پلو است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سفری ، سروستان ، استان ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.