از ادامه واکنش ها به کودک سوزی صهیونیست ها تا برگزاری راهپیمایی های اعتراضی

رژیم صهیونیستی راهپیمایی معترضان به کودک سوزی شهرک نشینان را در کرانه باختری سرکوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، واکنش ها به جنايت سوزانده شدن کودک 18 ماهه فلسطینی در کرانه  باختری همچنان ادامه دارد.
سخنگوی جنبش حماس گفت سوزاندن کودکان و جوانان فلسطینی، شیوه جدید شهرک نشینان افراطی صهیونیست برای جنایت در حق فلسطینیان شده است.

"عبدالرحمن شدید" افزود: این دومین بار است که شهرک نشینان یهودی، فلسطینیان را زنده زنده می سوزانند و البته مقامات رژیم صهیونیستی تاکنون بارها کودکان فلسطینی را در غزه با استفاده از جنگنده های خود هدف قرار داده و سوزانده اند. جنایتی که در روستای دوما در نابلس رخ داد و در آن شهرک نشینان "علی دوابشه" کودک 18 ماهه فلسطینی را سوزاندند بیانگر این حقیقت است که شهرک نشینان در کرانه باختری رود اردن کاملا تحت حمایت و مصونیت قرار دارند.

همچنین شبکه تلویزیونی قدس به نقل از "احمد عوری،" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نقل کرد:  سیاست کابینه رژیم صهیونیستی ادامه و افزایش سیاست کشتار ، تبعیض ، شهرک سازی ، یهودی سازی ، کوچ اجباری فلسطینیان ، سوزاندن کودکان و جوانان فلسطینی و افزایش تخریب و خرابکاری است. احمد عوری افزود این سیاست باعث وخیم تر شدن و تشدید تنش و چه بسا آغاز انتفاضه ای جدید می شود.

سخنگوی جنبش فتح نیز گفت: باید مقامات اسرائیلی را در محاکم بین المللی محاکمه کرد. احمد عساف در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی درباره تظاهرات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این پرسش که فلسطینیان بیانیه های محکومیت کابینه رژیم صهیونیستی را درباره کشته های خود نمی پذیرند، بنابراین تصمیم آینده تشکیلات خودگردان فلسطین چیست اعلام کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان تشکیل پرونده شهید علی دوابشه در دادگاه کیفری بین المللی شده و از ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین خواسته است فورا به این دادگاه رفته و این پرونده را در اختیار دادگاه قرار دهد. سه ماه است که عضویت فلسطین در این دادگاه تکمیل شده است و از زمان عضویت، پرونده های مختلفی نظیر تجاوز وحشیانه اسرائیل به نوار غزه و شهرک سازی این رژیم تقدیم این دادگاه شده است. جنایات شهرک نشینان اسرائیل در سطح جنایت جنگی است و جنایت این شهرک نشینان علیه علی دوابشه جنایت علیه بشریت است. وی گفت:  در حال حاضر توپ در زمین جامعه بین المللی و دادگاه بین المللی کیفری است.

"رمضان شلح،" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز خواستار افزایش مقاومت در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی شد. وی روز گذشته در پیامی برای خانواده دوابشه گفت: از تمامی گروه های مقاومت و شاخه های نظامی شان و در صدر آنها "گردانهای قدس" می خواهیم مقاومت را افزایش داده و با پاسخ به این جنایت فجیع، سبب آرام گرفتن قلب های همگان شوند.
شبکه تلویزیونی پرس تی وی نیز اعلام کرد سعید نمر، استاد علوم سیاسی دانشگاه رام الله، رژیم صهیونیستی را به تحریک شهرک نشینان برای ارتکاب خشونت علیه فلسطینیان متهم کرد. سعید نمر در گفتگوی زنده با این شبکه درباره علت افزایش تهاجم رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه فلسطینی ها گفت: ما در چند ماه گذشته شاهد بودیم که اسرائیل اقدامات خود علیه فلسطینی ها را تشدید کرده است. ما همچنین شاهد افزایش خشونت های شهرک نشینان در کرانه باختری بوده ایم.

وی تصریح کرد: بسیار روشن است که این حملات با هدف تحریک کردن فلسطینی ها صورت می گیرد تا آنها وارد درگیری با ارتش اسرائیل شوند و در نتیجه اسرائیل بتواند مدعی شود که به علت اقدامات تروریستی فلسطینی ها صلحی وجود نخواهد داشت.

راهپیمایی های اعتراضی به جنایات رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر، شمار زیادی از آوارگان فلسطینی ساکن اردوگاه های لبنان روز شنبه در محکومیت جنایت صهیونیستها در سوزاندن یک کودک فلسطینی راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.
صدها تن از آوارگان فلسطینی با شرکت در این راهپیمایی، اقدام شهرک نشینان صهیونیست را در سوزاندن « علی دوابشه » کودک فلسطینی در کرانه غربی رود اردن و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین محکوم کردند .

همچنین خبرگزاری الشرق الاوسط مصر به نقل از منابع محلی گزارش داد دهها فلسطینی در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مجروح شدند. شماری از فلسطینی ها شب گذشته در اعتراض به سوزانده شدن کودک فلسطینی در نابلس کرانه باختری و شهادت یک نوجوان نزدیک رام الله، تظاهراتی مسالمت آمیز در ورودی روستای دوما جنوب نابلس برگزار کردند که بوسیله نیروهای رژیم صهیونیستی با سرکوب مواجه شد.

همچنین گروه های فلسطینی در نشستی در غزه، رژیم صهیونیستی را مسئول سوزانده شدن علی دوابشه، کودک 18 ماهه در کرانه باختری معرفی کردند. گروه های فلسطینی همچنین خواهان توقف فوری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی شدند.

شبکه تلویزیونی القدس نیز گزارش داد جنبش جوانان مقاوم در شهرک ابودیس در شرق قدس توانست در جریان درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی شکافی در دیوار حایل در این منطقه ایجاد و بخشی از آن را تخریب کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار