مدیر مسئول انتشارات افق:

کتاب‌های مورددار را به عنوان اهدایی نمی‌دهیم

کتاب‌های مورددار انتشارات افق به عنوان اهدایی به جایی نمی‌روند اما برخی از مدارس با آگاهی از چنین مواردی این کتاب‌ها را می‌خرند.

رضا هاشمی‌نژاد مدیر مسئول انتشارات افق با تاکید به این امر که به یقین برخی از آمارهای اعلامی کتاب‌‌های پرفروَش درست نیستند به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اگر چه آمارهای ارائه شده از کتاب‌های پرفروَش درست نبوده اما اینگونه هم نیست که ارائه دهندگان این آمار دروغ بگویند و به احتمال زیاد با تفکیک دیگری نام کتاب‌های پرفروششان را اعلام می‌کنند مثلا در اعلام نام این کتاب‌های به جای تفکیک آثار به داستان و سایر حوزه‌هابه طور کامل نام ادبیات را می‌آورند.

وی افزود: هر چند که آمارهای اعلامی کتاب‌های پرفروش لزوما دقیق نیستند ولی برداشت من این است که عمدی در آن نیست.

مدیر مسئول انتشارات افق اظهار داشت: امروزه ارائه از سوی نهادهای دولتی تاثیری در انتخاب مردم ندارند زیرا مردم به نهادهای دولتی و خصوصی و در کل اطلاع‌رسانی اعتمادی ندارند و آنچه که بر روی سلیقه مخاطب اثر می‌گذارد تبلیغات مبتنی بر تکرار است.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: گاهی منبع تدوین آمار کتابهای پرفروش کتابفروشی‌ها هستند البته میزان فروش کتابفروشی‌ها هم به جایگاه جغرافیایی آنها برمی‌گردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تجربه انتشارات افق در خمیر کردن برخی از کتابهای خارج شده از بازار اشاره کرده و گفت: ما کتاب‌های مورد دار را به عنوان اهدایی نمی‌دهیم البته گاهی مدارس با آگاهی از این موارد می‌آیند و این کتاب‌ها را می‌برند.

مدیر مسئول انتشارات افق افزود: در گذشته چاپ‌هایی را که از سطح بازار جمع می‌شدند را خمیر می‌کردیم اما حالا را همان را پیدا کرده‌ایم و به جای تحمیل کتاب‌ها به اماکن نادرست آنها را به جایی تحویل کرده یا اهدا می‌کنیم که به آثارمان نیاز دارند و یا دسترسی چندانی به کتابی ندارند.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: مشکل این بوده که باید وقت گذاشت و کتاب مناسب هدیه داد البته اکثر ناشران چنین وقتی را نمی‌گذارند.

وی افزود: ما باید افراد متخصصی را پیدا کنیم تا به ما کمک بکنند تا کتابها را به جای مناسب بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.