استاندار قم گفت: پدافند عامل یک رکن اساسی برای توسعه همه جانبه پایدار کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان جوان از قم؛سید مهدی صادقی استاندار قم سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص  اهمیت پدافند غیر عامل را مورد توجه قرار داد و گفت: پدافند غیر عامل یک اصل برای همیشه است، و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود. 

 استاندار قم ادامه داد: نقش محوری پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات استکبار جهانی و کاهش آسیب پذیری ها و تلفات انسانی بسیار مورد اهمیت است ورکن اساسی توسعه پایدارکشوربه حساب می اید.

وی نقش مسوولان  رادر پیشبرد کار پدافند غیر عامل مهم دانست وافزود: برنامه ریزی، سازمان دهی، ایجاد سازه های امن و ایمن تمهید و تسهیل در اداره امور در شرایط بحرانی و حفظ آمادگی و تقویت بنیه دفاعی در مواجه با طراحی ها و اقدامات دشمن  نیازمند به یک مدیریت کاربردی است.

این مقام مسوول با اشاره به محوریت جنگ هادر چند سال اخیر، تصریح کرد: اهداف راهبردی استکبار جهانی در محاصره، مهار تضعیف و براندازی نظام اسلامی و وجود طیف گسترده تهدیدات بالقوه و بالفعل در پیرامون کشور این پیام را به ما می دهد که همچنانکه نباید مرعوب تهدیدات دشمن شویم باید با اقدامات و تدابیر موثر دفاعی خود را آماده مقابله با تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن کنیم.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی از یک سو توان دفاعی را در زمان بحران افزایش داده و از سویی دیگر پیامدهای بحران را کاهش  میدهد گفت:در حقیقت طرح های پدافند غیر عامل قبل از تهاجم دشمن و در زمان صلح تهیه و اجرا می شود، لذا با توجه به فرصت موجود در زمان صلح برای تهیه چنین طرح هایی ضروری است.

استاندارقم هدف اصلی این طرح هارا تداوم فعالیت های زیر بنایی کشور و تامین نیازهای حیاتی دانست وافزود کاهش قابلیت و توانایی سامانه های شناسایی، هدف یابی و دقت هدف گیری تسلیحات آفندی دشمن و بالابردن واقعیت بقا و استمرا عملیات و فعالیت های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی حساس و مهم نظامی در شرایط وقوع تهدیدات بحران و جنگ از دیگر کارکردهای آن به شمار می رود.

این مقام ارشد بر فعالیت کار مدیران تاکید کرد وگفت: همه مدیران اجرایی استان باید کلیه موارد مطرح شده در خصوص پدافند غیر عامل و کارکردهای آن را به عنوان الزامات اجرایی خود مد نظر قرار دهند.

این دوره آموزشی که به همت اداره کل پدافند غیرعامل استان ترتیب یافته، به مدت یک هفته ادامه پیدا می کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.