پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، جایزه ویژه خرقانی خود را به بهترین فیلم جشنواره با موضوع احترام به انسان اهدا می نماید.

به گزارشحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید، این جشنواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود با راه اندازی بخشی با عنوان «زیباترین رویاهایت را بساز» با توجه به ضرورت پرداختن به موضوعاتی نظیر: احترام به انسان، جهان و ارزشهای عمیق انسانی، ضمن دعوت از تمامی فیلمسازان به ساخت فیلم‌هایی با این موضوعات، در پنجمین سال برگزاری این جشنواره، جایزه ویژه خرقانی را به بهترین فیلم جشنواره با موضوع احترام به انسان اهدا می نماید. 

این جایزه به پاس احترام به جایگاه و آموزه های شیخ ابوالحسن خرقانی به موضوع انسان دوستی و احترام به انسان، جایزه ویژه خرقانی نامیده شده است. 

شیخ ابوالحسن علی خرقانی، عارف نام‌دار ایرانی، در سال 352 هجری قمری در روستای خرقان قومس از توابع بسطام به دنیا آمد. او از انگشت شمار پیران پیرو حکمت خسروانی و پاسدار فرهنگ ایران بوده است. درباره او گفته اند: وی خود و خلق را در خالق محو می‌دید و طریق وصول به خالق را خدمت به خلق معرفی کرده‌است.

زیبایی مکتب خرقانی در این است که انسان‌ها را می‌بیند و خدمت می‌کند. به انسان‌ها خدمت می‌کند و غمخوار آدمیان است نه به خاطر عبادت نه برای رسیدن به بهشت موعود و گریز از جهنم بلکه به خاطر نفس انسانیت.

اوج این انسان دوستی شعاری است که در آرامگاه او نوشته شده است: «هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد».

«پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربی در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار