مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان از برگزاری آزمون استخدامی کتابخانه های عمومی استان در شهریورماه سال جاری خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، صادقی گفت: آزمون استخدامی جذب نیرو انسانی برای کتابخانه های عمومی استان اصفهان شهریورماه امسال انجام و پس از طی مراحل قانونی در کتابخانه های عمومی جذب می شوند. 

وی افزود: محدودیت بودجه ای برای احداث کتابخانه های عمومی در بخش های مختلف استان اصفهان وجود دارد اما راه اندازی کتابخانه های مشارکتی و استفاده از مشارکت خیرین در برنامه این اداره کل برای احداث کتابخانه های عمومی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان مکان یابی در احداث کتابخانه ها را مهم خواند و گفت: دسترس بودن و میزان جمعیت از شاخص های احداث کتابخانه در هر منطقه است که فضاهای پارک ها یکی از مکان های پیشنهادی برای احداث کتابخانه در نظر گرفته می شود. 

وی همکاری آموزش و پرورش برای اختصاص زمان جهت مطالعه غیر درسی در مدارس را خواستار شد و گفت: مدارس نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند که اگر ساعاتی از هفته برای زنگ مطالعه غیر درسی اختصاص یابد بخشی از دغدغه های کتابخوانی کاهش می یابد. 

علی رحمانی نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتبارات به صورت میانگین 25 درصد کاهش داشته، گفت: خیرین و فعال سازی انجمن خیرین کتابخانه ساز به توسعه و پیشرفت کتابخانه های عمومی کمک ویژه ای می کند.

فرماندار تیران و کرون افزود: فرصت های مطالعه و ایجاد انگیزه برای فعالیت های کتابخوانه ای در اصناف و مشاغل مختلف باید انجام شود و این فرهنگ در بین مردم بیش از بیش گسترش یابد. 

وی ادامه داد: ایجاد گردهمایی نقد و خلاصه گویی کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بستری برای ایجاد نشاط اجتماعی است.




انتهای پیام/گ

برچسب ها: کتاب ، عمومی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.