یازدهمین دوره توانمندسازی نیروهای انسانی ستاد نانو با هدف اشتغال و کارآفرینی،‌6 تا 8 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

رضا ایجادی دبیر دوره‌های توانمندسازی ستاد نانو در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان در خصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروی انسانی گفت: دوره‌های توانمند سازی با هدف تغییر نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه‌های فناوری نانو به منظور اشتغال و کارآفرینی در این حوزه طراحی شده است. 

وی در رابطه با تاریخچه‌ی این دوره‌ها اظهار داشت: در سال 88 طی پایشی که در حوزه نیروی انسانی فناوری نانو انجام شد، دریافتیم که 90 درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارشد و دکترای رشته‌های مرتبط با حوزه فناوری نانو، تمایل دارند در دانشگاه‌ها، به عنوان محقق و یا استاد، مشغول به کار شوند که این امکان وجود نداشت، به همین دلیل دوره‌هایی طراحی شد که شبیه به دوره‌هایی است که در سراسر دنیا برگزار می شود. در سال 89 اولین دوره برگزار شد و تا امروز 10 دوره را پشت سر گذاشته‌ایم، از دوره‌ی پنجم به بعد نیز باسازمان فنی و حرفه‌ای و مرکز تربیت مربی این سازمان ارتباط برقرار کردیم و این دوره های توانمند سازی را استاندارد سازی کردیم. افرادی که در این دوره‌ها شرکت کنند علاوه بر مدرک فنی و حرفه‌ای، مدرکی هم از ستاد نانو دریافت خواهند کرد. 

وی افزود: این دوره‌ها دارای دو بخش،‌آموزشی و مسابقه است بخش آموزشی شامل چند کارگاه در زمینه‌ی تجاری سازی فناوری‌های نو به بویژه فناوری نانو و تجارب کارآفرینان موفق می‌‌شوند. بخش مسابقه‌ یا بازی پل ایده که جهت رقابت‌ چند تیم در سه روز طراحی شده است و موجب یادگیری بیشتر مفاهیم می‌شود. 

ایجادی ادامه داد: هر گروه مشاور و پشتیبان دارند که پشتیبانان از شرکت‌کننده‌های دوره‌های قبل انتخاب می‌‌شوند هر گروه یک برنده خواهد داشت و بعد از سه روز، دو امتیاز به گروه‌ها داده می‌شود: امتیازی که به بوم مدل کسب و کار گروه داده می شود و امتیازی که به گروه‌ها برای ارائه طرح خود به سرمایه گذاران در طی این سه روز می‌دهند جمع این دو امتیاز برنده را مشخص می‌کند. 

وی تصریح کرد: در دوره‌ی دهم که از 7 تا 9 مرداد ماه برگزار شد، 98 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای رشته و گرایش های نانو حضور داشتند. 

ایجادی در پایان خبر داد: دوره یازدهم توانمند سازی نیروهای انسانی ستاد نانو،‌در حال حاضر ثبت نام می‌کند و این دوره در 6 تا 8 آبان ماه برگزار خواهد شد. علاقمندان و دانشجویان می‌توانند بامراجعه به سایت Hre .nano.ir  اقدام به ثبت نام نمایند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار