نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان تحریم‌های اقتصادی کوبا را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکراتها برای ریاست جمهوری این کشور، جمعه بار دیگر پایان تحریم‌های آمریکا بر ضد کوبا را خواستار شد.  

کلینتون در سخنرانی خود در میامی که بیشترین شمار کوبائیها در آمریکا را دارد پایان محاصره کوبا را خواستار شد.  

وی در جمع 300 نفر در دانشگاه فلوریدا گفت :« ما در نهایت به پایان محاصره اعمال شده بر ضد کوبا نیاز داریم. این محاصره را باید با نزدیکی هوشمندانه تر جایگزین کنیم به گونه ای که توانمندی موسسات و جامعه مدنی کوبا و کوبایی‌های مقیم آمریکا را تقویت و آنها را به پیشرفت و حفظ فشار بر نظام تشویق کند.»   

این اظهارات کلینتون درحالی بیان می شود که دو هفته پیش سفارتخانه های دو کشور بازگشایی شد ، اقدامی که به بیش از نیم قرن قطعی روابط پایان داد.     

وزیر امور خارجه آمریکا در سالهای 2009 تا 2013 علنا از عادی سازی روابط با کوبا حمایت کرده بود حتی پیش از نزدیکی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا دسامبر گذشته اعلام کردند.  

وی به ویژه لغو تحریمهای اقتصادی اعمال شده بر ضد این کشور کمونیستی را که از سال 1962 وجود دارد خواستار شده بود.  

کلینتون در مقابل مخالفت جمهوری خواهان، که اکثریت را در کنگره دارند و هشدار داده اند با لغو محاصره کوبا مخالفت خواهند کرد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در این خصوص سرنوشت ساز خواهد بود.
  
وی اضافه کرد :« نمی توانیم به سیاستی که شکست خورده است بازگردیم.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار