کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران بر روی مواضع خود پافشاری کرد و توانست به موفقیت‌ها بزرگی دست یابد گفت: این قطعنامه شورای امنیت در مقایسه با قطعنامه های 6 گانه دیگر بهتر است البته در مقایسه با بد و بدتر این گونه به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برجام و حقوق بین‌الملل امشب 8 مرداد ماه با حضور سید فضل الله موسوی کارشناس مسائل بین‌الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن بهشتی پور کارشناس روابط بین‌الملل در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که ارزیابی جناب عالی درباره کلیت متن توافقنامه چیست گفت: این متن با توجه به مقدوراتی که میان دو طرف وجود دارد به حساب می‌آید.

کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران اراده خود را در برابر ق5درت های جهانی به کرسی نشاند ادامه داد: این مسئله موفقیت تاریخی به حساب می‌آید.
** ایران امتیازات بزرگی را کسب کرد
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران امتیازات بزرگی را کسب کرده است خاطر نشان کرد: از جمله این موارد حق غنی سازی ایران است که به رسمیت شناخته شده است.

بهشتی پور با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران چرخه سوخت کامل هسته ای که غنی سازی جزء لاینفکش بوده است به دست آورده افزود: کلیه تجهیزات هسته ای ایران اعم از نطنز ، فوردو، و مرکز هسته ای اراک و بوشهر به کار خود ادامه می‌دهند که این امر موفقیت بزرگی به شمار می‌آید.


کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که ارزیابی شما در مورد قطعنامه شورای امنیت چیست افزود: این قطعنامه در مقایسه با قطعنامه شش‌گانه دیگر بسیار بهتر است البته در مقایسه با بدتر و بد این گونه است.

وی با بیان این که جنبه های مثبت و منفی این مسئله را با یکدیگر بنگریم افزود: این قطعنامه برای اولین بار در طول تاریخ سازمان ملل مفصل بوده است زیرا در قطعنامه های قبلی جمهوری اسلامی ایران نفعی نداشت و به نظراتمان توجه نمی‌کردند.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب ها: گفتگو ، بهشتی پور ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار