راهنمای خرید عینک آفتابی مناسب

شيشه‌‌ها و لنزهای عينك بتوانند 99درصد تا صد درصد اشعه‌های ماورای بنفش (uvb و uva) را جذب كنند .

به گزارش نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شما باید در مورد عینک‌های آفتابی کاری که می‌کنند و نکاتی که هنگام خرید آنها باید در نظر بگیرید، اطلاعات کامل داشته باشید.

اشعه‌های ماورای بنفش خورشید هم می‌توانند به پوست آسیب برسانند و هم به چشم، به خصوص به لنز و قرنیه چشم، هرقدر بیشتر چشمان شما بدون محافظ در مقابل اشعه آفتاب قرار بگیرد احتمال اینکه به بیماری آب‌مروارید مبتلا شوید بیشتر می‌شود (در این بیماری انگار لنزهای چشم را مه فرا می‌گیرد و شما اجسام و انسان‌ها را به صورت مبهم و ناواضح می‌بینید) در ضمن اشعه‌های خورشید باعث بیماری تخریب بافت ماکولای چشم می‌شوند که می‌تواند بر میزان وضوح و شفافیت بینایی تأثیر بگذارد و حتی باعث کوری شود.

شما باید با استفاده از دفترچه‌های راهنمای برندهای معتبر عینک‌های آفتابی بخرید که دارای یک یا نمونه از این ویژگی‌ها باشند:


1- شیشه‌ها و لنزهای عینک بتوانند 99 درصد تا صد درصد اشعه‌های ماورای بنفش (uvb و uva) را جذب کنند.

2- شیشه‌ها و لنزهای عینک دارای قدرت بلوک‌کننده بودن با قدرت z80.3 باشد که این معیار مورد تائید انجمن چشم‌پزشکی جهانی است.

3- شیشه‌ها و لنزهای عینک دارای قدرت محافظت uv 400 هستند این یعنی اینکه قدرت محافظتی در مقابل اشعه‌هایی با طول موج 400 نانومتر را دارند که این به آن معناست که حتی پایین‌ترین طول موج‌های اشعه ماورای بنفش هم به چشم‌هایتان نخواهد رسید.

شيشه‌هاي چه رنگي انتخاب كنيم؟

در مورد جذب اشعه‌های ماورای بنفش رنگ شیشه‌ها و لنزهای عینک آفتابی نقشی ندارد اما بدانید که تم رنگی شیشه‌های عینک آفتابی‌تان در تشخیص رنگی شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. باید این را بدانید که اگر عینک آفتابی با شیشه‌های زرد یا صورتی بزنید بهتر است رانندگی نکنید چرا که در تشخیص درست چراغ‌های راهنمای ترافیک دچار مشکل خواهید شد.

اما شیشه‌های سبز و قهوه‌ای و خاکستری در مورد تفکیک رنگ‌ها تأثیر چندانی نمی‌گذارند و برای همین برای رانندگی کردنانتخاب‌های مناسبی هستند.

در مورد شیشه‌های دودی و سیاه هم باید گفته شود که این شیشه‌ها تاثیری در تفکیک رنگ شما ندارند اما اگر شیشه‌ها بسیار تیره باشند ممکن است در دیدن اشیای کوچک و جزئیات به خصوص در نور نه خیلی زیاد دچار مشکل شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار