مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خبر داد؛

جمع‌آوری ناصر خسرو نیاز به همکاری قوه قضاییه دارد

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: جمع‌آوری ناصر خسرو نیاز به همکاری پزشکان وزارت بهداشت، قوه‌ی قضاییه و نیروی انتظامی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی پیرصالحی مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در حاشیه همایش مبارزه باقاچاق داروهای تقلبی گفت: در ناصر خسرو اغلب داروهای مخدر، سقط جنین و بدنسازی موجود هستند که در مراکز رسمی غیر مجاز هستند. 

وی در ادامه افزود: برای کنترل این مراکز و بازارهای غیر رسمی به همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت نیاز است. 

مهدی پیرصالحی در رابطه با بازار ناصر خسرو عنوان کرد: در خصوص جمع آوری این مراکز اقداماتی انجام شده است اما جمع‌شدن کلی آن‌ها امکان پذیر به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اکنون 97 درصد داروهای مصرفی کشور ما تولید داخل هستند و ما به پزشکان توصیه می کنیم که داروهای داخلی تجویز کنند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر همچنین اظهار کرد: برخی پزشکان و داروخانه‌ها برای تجویز بی‌دلیل داروی بیماران تبانی می‌کنند و هزینه‌های اضافی را به آن‌‌ها تحمیل می‌کنند. 3 درصد بقیه داروها، اغلب داروهای مورد نیاز بیماران خاص است که در اصل حدود 33 درصد ارزش دارد. بیش از نیمی از آن ها داروهایی هستند که تولید داخلی ندارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون دلار از واردات کشور را در زمینه دارو به یک میلیارد کاهش دادیم. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار