پرچم جمهوری اسلامی ایران با موفقیت ورزشکاران کشورمان در لس آنجلس آمریکا محل برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه به اهتزاز در‌آمد.

ماهی نقره‌ای ایران در لس‌آنجلس

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، شناگران اعزامی به چهاردهمین دوره مسایقات جهانی المپیک ویژه در رشته کرال پشت صاحب عنوان شدند.

مهیار پیله ور جاوید با کسب مقام دوم رشته‌ی کرال پشت شنا ودریافت مدال نقره ، امیرحسین باقری و پویا کلانتری نیز با کسب مقام چهارمی مسابقات جهانی المپیک ویژه مقام آوران کشورمان در این مسابقات بودند.

با موفقیت شناگران کشورمان، پرچم جمهوری اسلامی ایران در لس آنجلس امریکا محل برگزاری‌ چهاردهمین دوره‌ی مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه به اهتزاز درآمده است.

المپیک ویژه خاص کودکان با اختلالات ذهنی و هوشی (id) است که حول محور ورزش ، به امور مربوط به سلامت جسم و مردان، و آموزش مهارت‌های زندگی برای این کودکان می‌پردازد و درواقع فعالیتی فرهنگی- ورزشی و توانبخشی برای این افراد است که در دو بخش ورزشی و غیر ورزشی برگزار می‌شود.

چهاردهمین دوره مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه از سوم مرداد ماه در لس آنجلس امریکا آغاز شد و تا یازدهم مرداد ادامه خواهد داشت کاروان جمهوری اسلامی ایران اعزامی به این مسابقات، شامل 32 ورزشکار، 18 مربی وسرپرست و 35 نفر از اعضای خانواده‌ی ورزشکاران می‌شود.

32 ورزشکار ایرانی شرکت کننده در این مسابقات، از مددجویان هفت مرکز توانبخشی بهشتیان کرج، کانون سندروم ایران، توانیابان دامغان، انجمن خورشیدا، انجمن سها، مرکز نمونه و ندای امید، به حساب می‌ایند.

 ورزشکاران کم توان ذهنی کشورمان هم اکنون در چهاردهمین دوره ی مسابقات جهانی تابستانی المپیک ویژه، با بیش از هفت هزار ورزشکار با شرایط مشابه از 177 کشور دنیا در 9 رشته‌ی ورزشی دو و میدانی، فوتبال، شنا، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، اسکیت، بدمینتون، وزنه برداری و سوچی مخصوص کم توانان ذهنی و سه دوره ی غیر ورزشی رقابت می‌کنند.

 در این مسابقات علاوه بر ورزشکاران شرکت کننده اعضای خانواده هایشان، سه هزار مربی، سی هزار داوطلب که دوره های مخصوص آموزشی برای همراهی با ورزشکاران را گذرانده اند، پنج هزار مهمان ویژه و دو هزار خبرنگار، گزارشگر و تصویر بردار از رسانه‌های دنیا شرکت کرده‌اند.

المپیک ویژه از 57 سال پیش در جهان آغاز شد و هم اکنون مدیریت المپیک ویژه در بیش از 250 کشور از 278 کشور عضو المپیک ویژه دنیا به عهده سازمان‌های غیر دولتی NGO ها است که در جمهوری اسلامی ایران نیز از 1378 به همت تعدادی از اعضای هیات  علمی دانشگاه‌ها و خانواده‌ های کودکان با  اختلالات ذهنی و هوشی، موسسه‌ی باز توانی ویژه کم توانان ذهنی ایران تاسیس شد که  علاوه بر فعالیت‌های باز توانی این افراد، فعالیت‌های مربوط به المپیک ویژه ایران را نیز پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار