درحالیکه هنوز سرنوشت مرگ ملاعمر در هاله‌ای از ابهام است، جنگ قدرت در میان سرکرده‌های گروه تروریستی طالبان اوج گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری اینترنشنال نیوز، علی‌رغم  تردیدها درباره سرنوشت «ملاعمر،» سرکرده گروه تروریستی «طالبان»، جنگ قدرت بر سر جانشینی وی در میان سرکردگان این گروه تروریستی به اوج خود رسیده است. منابع نزدیک به طالبان از شورش گروهی از سرکردگان نظامی این گروه تروریستی علیه  «اختر منصور،» سرکرده کنونی این گروه خبر می‌دهند. 

مخالفان منصور از جمله معاون سرکرده این گروه تروریستی قصد دارند «ملا یعقوب،» پسر 26 ساله ملاعمر را به عنوان جانشین وی منصوب کنند. ملا یعقوب اعلام کرده است در صورت تأیید مرگ پدرش، آماده است سرکردگی طالبان را برعهده بگیرد.  

اختلافات میان دو گروه زمانی به اوج خود رسید که منصور 7 ژوئیه (16 تیرماه) با ترغیب مقامات پاکستان، هیئتی از تروریست‌های طالبان را برای برگزاری گفتگوهای صلح با دولت مرکزی افغانستان اعزام کرد. اختر منصور حتی روز عید فطر پیامی از ملاعمر منتشر کرد که در آن وی گفتگوهای صلح را تأیید کرده بود. این اقدامات خشم تروریست‌های مخالف گفتگوها در پاکستان و افغانستان را برانگیخت. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۱:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
در هیچ دوره ای اسلام اینهمه مظلوم نبوده که عده ای جانی احمق و شرور پرچم اسلام را علم کنند.
آخرین اخبار