معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از افتتاح خانه هنرمندان صنایع دستی زنجان در شهریور ماه امسال خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به بخش الحاقی در نظر گرفته شده برای خانه هنرمندان و برپایی نمایشگاه و فروشگاه در حیاط این مجموعه، افتتاح این خانه به تاخیر افتاد و امیدواریم با استقرار فروشگاه ماه آینده شاهد افتتاح خانه هنرمندان صنایع‌دستی استان باشیم.

وی با اشاره به مکان این خانه در پشت موزه شهدا و بخشی از مجموعه عمارت توفیقی افزود: گالری‌های نمایشگاهی، کلاس‌های صنایع‌دستی، نمونه‌سازی‌های صنایع دستی صنعتگران در این مجموعه انجام خواهد شد.

علیمحمدی با تاکید بر حضور یک مسئول از اداره کل و یک هنرمند فعال به عنوان نماینده بخش خصوصی خاطرنشان کرد: خانه هنرمندان صنایع‌دستی یک تشکل محسوب می‌شود که ثبت‌نام و عضوگیری آن از شهریورماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های نمونه‌سازی برای محصولات استراتژیک استان نیز از سایر فعالیت‌های خانه هنرمندان خواهد بود ادامه داد: فضایی کارگاهی در مجموعه معاونت صنایع‌دستی برای برگزاری کلاس‌های تخصصی سفالگری و شیشه‌گری راه‌اندازی می‌شود.

معاون صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: آموزش‌های صنایع‌دستی به دو شکل خصوصی برای فعالان حوزه صنایع دستی که آموزش آنها از دو هفته پیش توسط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد میراث‌فرهنگی در ساختمان دارایی آغاز شده است و عمومی برای عموم مردم که پس از افتتاح با دریافت شهریه در رشته های بومی و غیر بومی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.