به گزارش
خبرنگار حوزهدنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل بوداغی معاون فنی شرکت پست با اشاره به رویکرد اقتصادی و فناورانه شرکت پست، در جهت ایجاد سرویسهای متناسب با نیاز جوامع هدف تخصصی از جمله حوزه حمل و نقل کالا و بسته اظهار کرد: احیا و توسعه سرویس جانبی "کرایه در مقصد"، با هدف تسهیل در روش پرداخت هزینه های پستی برای فعالان این بخش در حال پیاده سازی است.
وی افزود: امروزه با توجه به پیش بینی افت ترافیک مرسولات پست نامه، ضرورت ورود شبکه ارتباطی پست به
بخش حمل و نقل و جابه جایی کالا و بسته های پستی مورد توجه ویژه مسئولان پست قرار گرفته است که عملیاتی شدن این موضوع با استفاده از توانایی های فکری کارشناسان و پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبکه و ارتقای قابلیت های اجرایی پست در این زمینه با جدیت دنبال می شود.
بوداغی با اشاره به مطالعات بازار در زمینه استفاده از خدمات پستی گفت: این تحقیقات، حاکی از تمایل فعالان حوزه کسب و کار و تجارت کالا برای استفاده از شبکه قبول و توزیع پست به دلیل قابل اطمینان بودن و گستردگی آن است.
معاون شرکت پست ادامه داد: این موضوع از جانب پست مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و مجموعه نقطه نظرات ارائه شده از سوی واحدهای اجرایی شناسایی، مستندسازی و بازبینی شده و در نهایت سبب اتخاذ تصمیمات مربوطه توسط شورای عالی ترافیک در راستای انعطاف پذیری و چابکسازی فرایندهای عملیاتی پست شده است.
وی هدف از احیا و توسعه سرویس جانبی "کرایه در مقصد" را تعامل با مشتریان و تسهیل در روند پرداخت کرایه پستی در فضای رقابتی عنوان کرد و افزود: از طریق این سرویس امکان پرداخت کرایه پستی مرسولات محتوای کالا و بسته، موسوم به امانت و بسته کوچک توسط گیرنده و در مقصد، میسر می شود؛ همچنین براساس تدابیر اتخاذ شده، این سرویس جانبی در بستر سرویس های متعارف نظیر امانت، پیشتاز و سفارشی ارائه شده و هیچ هزینه اضافی برای مشتریان در پی نخواهد داشت.
معاون فنی شرکت پست اظهار امیدواری کرد: توسعه این سرویس از یک سو بتواند رضایت بیش از پیش مشتریان شبکه به ویژه ذینفعان عرصه تجارت الکترونیک را فراهم ساخته و از سوی دیگر منافع اقتصادی خوبی را برای شبکه پستی به همراه داشته باشد.
سرویس "پس کرایه" از سرویس های قابل استفاده در محیط های کسب و کار، اماکن تجاری و اقتصادی به ویژه بنکداران و توزیع کنندگان عمده کالا است که پیش از این نیز جزء خدمات شرکت پست بوده اما با تغییر و تحولات روش های کسب و کار و نیاز بخش تجارت و بارزگانی، این سرویس احیا و با نگرشی جدید پیاده سازی شده است.
در این سرویس فرستنده با مراجعه به باجه های پستی و یا انعقاد قرارداد، مرسولات خود را در اختیار پست قرار داده و درخواست دریافت هزینه پستی از گیرنده را در مقصد اعلام می کند؛ این سرویس توسط
شرکت پست در بخش تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی و فروشگاه های مجازی فعال در اختیار خریداران قرارگرفته و با استفاده از آن مشتریان خرید از فروشگاه های مجازی از طریق فضای مجازی درخواست خود را برای پرداخت کرایه و هزینه پستی در زمان دریافت کالا و در مقصد اعلام می کنند.
شرکت پست پس از حمل مرسولات، در زمان تحویل به گیرنده، هزینه های پستی خود را دریافت می کند؛ در این سرویس فرستنده متعهد می شود که چنانچه گیرنده از پرداخت هزینه پستی خودداری کند پست علاوه بر برگشت مرسوله به فرستنده، هزینه های رفت و برگشت پستی را از فرستنده دریافت کند.
انتهای پیام/