رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در شرایط کنونی هیچ کشوری برای سرمایه گذاری و برقراری روابط تجاری با استان زنجان مناسب تر از ترکیه نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ؛ناصر فغفوری در نشست مشترک سفیر کشور ترکیه با فعالان اقتصادی استان زنجان با بیان مطلب فوق افزود : برای برقراری ارتباط با ترکیه باید برنامه عملیاتی مدونی را برنامه ریزی کنیم که در این راستا کلیه اطلاعات مربوط به حوزه صنعت ، معدن و تجارت را در اختیار سفیر ترکیه قرار می دهیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پیشنهاد مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در خصوص ایجاد شهرک صنعتی ویژه سرمایه گذاران ترک گفت:: با ایجاد این شهرک صنعتی در استان و حضور سرمایه گذاران کشور ترکیه می توانیم گام موثری در برقراری روابط با استان برداریم.

وی به معرفی صنایع عمده استان پرداخت و تصریح کرد: استان زنجان با توجه به وجود معادن غنی از پتانسل مناسبی در زمینه صنایع معدنی و سنگ های تزئینی برخوردار می باشد ، همچنین کارخانجات نساجی ، غذایی و برق و الکترونیک ، صنایع عمده استان را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یادآور شد: در برنامه راهبردی توسعه صنعتی و معدنی استان شرح وظایف گسترده ای برای شروع فعالیت های صنعت ،‌معدن و تجارت در استان بر عهده داریم که بازار بکر استان ، زمینه فعالیت های خوبی را در این سه عرصه پس از رفع تحریم ها در استان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: امکانات موجود در استان از جمله داشتن نمایشگاه بین المللی و امکان حضور سرمایه گذاران ایرانی و ترکیه ای در این نمایشگاهها از جمله ظرفیت های موجود در استان به شمار می رود.

این مقام مسئول با اشاره به بخش معدن در استان خاطر نشان کرد: در حوزه معدن اولویت کاری ما توسعه فعالیت های اکتشافی است که در این راستا محدودیتی برای فعالیت شرکت های خارجی در این زمینه وجود ندارد و زمینه فعالیت های اکتشافی مناسب در استان فراهم است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.