رئیس مرکزآموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا گفت:۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند حدود یکصد هزار نفر در سال ۹۳ در این آموزشگاه‌ها آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم سالاری، اظهار کرد: در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای صومعه‌سرا ۳۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همه کلاس‌های این مرکز به صورت رایگان برگزار می‌شود، افزود: افراد پس از اتمام کلاس‌ها و شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، گواهینامه مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رئیس مرکزآموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه ۱۵۰ نفر در رشته‌های کارآموزی شرکت کرده‌اند، گفت: کلاس‌ها در قالب فرهنگ و هنر، کشاورزی، صنعت و معدن برگزار می‌شود.

سالاری با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر در کلاس‌های خدمات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: ۷۰ نفر در کلاس‌های فرهنگ و هنر، ۶۰نفر در بخش کشاورزی، ۴۰۰ نفر در بخش صنعت حضور دارند.

وی با بیان اینکه برای ۲۰ نفر از سپاه و ۲۰ نفر از نیروی انتظامی و ۱۸ نفر از زندان کلاس‌های متنوع برگزار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جوشکاری، مکانیک خودرو، تراشکاری، برق خودرو، برق سنعت، برق ساختمان، آبگرمکن، پکیج، گلخانه، زنبورداری، قارچ صدفی و دکمعه‌ای، تراکتور و تیلر از جمله کلاس‌های برگزار شده است.

رئیس مرکزآموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه در سال ۹۳، پانصد و چهل نفر در این مرکز در رشته خدمات آموزش داده شدند، اظهار کرد: در رشته فرهنگ و هنر ۱۷۶ نفر، در کشاورزی ۱۴۰ نفر و در صنعت ۷۱۸ نفر آموزش دیدند.

سالاری با بیان اینکه عملکرد ۹۰ ساعت ۳۵۰ هزار نفر ساعت بود، افزود: در سال ۹۳، یک هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون ادواری فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همچنین در سال ۹۳،برای سیصد نفر سمینار اموزشی برگزار کردند، گفت: در زمینه تاسیسات برای ۳۰ نفر سمینار تخصصی خودرو برگزار شد.

رئیس مرکزآموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه ۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در صومعه‌سرا فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: حدود یکصد هزار نفر در سال ۹۳ در این آموزشگاه‌ها آموزش دیدند.

سالاری خاطرنشان کرد: ۳۰۰ دانشجو در مرکز علمی، کاربردی مهارت فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا در چهار رشته کاردانی برق صنعتی، مکانیک خودرو، تاسیسات صنعتی و لوازم خانگی و کارشناسی مکانیک خوردرو تحصیل می‌کنند.
وی اظهار کرد: ثیت‌نام در مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا در سال تحصیلی جدید از ۸ مرداد ماه آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد و همه افرادی کمه دارای دیپلم هستند می‌توانند در این مرکز ثبت نام به عمل آورند.

رئیس مرکزآموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا با بیان اینکه کلیه امکانات و دوره‌های آموزشی مرکز به صورت رایگان ارائه می شود، گفت: نیروهای جوان فاقد مهارت، نیروهای شاغل فاقد مهارت، سربازان، زندانیان، اصناف، دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه هدف مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.

پایان پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.