یک متخصص پوست و زیبایی گفت: بروز خال‌ها پس از سن 30 سالگی و استفاده از حمام آفتاب و قرارگیری در معرض نور خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

دکتر سید مسعود داوودی متخصص پوست- مو و زیبایی خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سرطان پوست یکی از شایع‌ترین نوع سرطان‌ها به شمار می‌رود، گفت: این نوع سرطان غالبا در سلول‌هایی ظاهر می‌شوند که عامل اصلی جهت تشکیل بافت‌ها هستند.

وی ادامه داد: هنگامی که بدن به سلول‌های جدید احتیاج دارد شروع به تقسیم شدن می‌کند و سلول‌های جدید تولید می‌شود اما در صورتی که در این روند اختلال ایجاد شود با افزایش سلول‌های جدید توده‌ای پدید می‌آید که به تومور معروف است و به دو نوع تومور خوش خیم و بدخیم دسته بندی می‌شوند.

این متخصص پوست با اذعان به اینکه مطلب که ملانوما بدخیم‌ترین نوع سرطان از سرطان‌های پوست به شمار می‌رود در رابطه با علائم هشدار دهنده بروز این بیماری اظهار داشت: تغییر در وضعیت ظاهری خال‌ها که شامل تغییر رنگ شکل کروی آنها است و همچنین افزایش اندازه خال‌ها و بزرگتر شدن آن بیشتر از مقدار معین (‌بیش از 6 سانتی‌متر) را می‌توان مورد توجه بیشتری قرار داد.

وی ظهور خال جدید پس از عبور از دهه سوم زندگی را نشانه‌ای خطرناک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و استفاده از حمام آفتاب خطر ابتلا به این نوع بیماری را تا دو برابر افزایش خواهد داد.

وی در پایان پیرامون افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به ملانوما بدخیم ( سرطان بدخیم پوست) هستند، افزود: افرادی که دارای عوامل خطر‌زای مشخصی هستند بیش از دیگران ممکن است به این بیماری مبتلا گردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار