مدیر‌عامل اتحادیه صنایع نفت و گاز روسیه از احتمال احیای پروژه‌های میلیاردی شرکت‌های این کشور با سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ «گاچل،» مدیر‌عامل اتحادیه صنایع نفت و گاز روسیه، اعلام کرد در صورت بازگشت ثبات به سوریه و از بین رفتن ریسک سرمایه‌گذاری، شرکت‌های روسی قادر خواهند بود اجرای طرح‌های نفت و گاز خود را در این کشور از سر بگیرند.

مسکو و دمشق پیش از آغاز جنگ داخلی سوریه، قراردادهای نفت و گازی به ارزش 1.6 میلیارد دلار امضا کردند. شرکت‌های روسی به دلیل درگیری‌های نظامی داخل سوریه اجرای این قراردادها را به حالت تعلیق در‌آورده‌اند.

«گاچل» هفته گذشته با «وائل نادر حلقی، » نخست‌وزیر و «سلیمان عباس،» وزیر نفت و منابع طبیعی سوریه دیدار کرد. در این دیدار مقامات سوری تمایل خود را برای خرید نفت خام و فرآورده‌های نفتی از روسیه اعلام کردند. دو طرف همچنین درباره مشارکت شرکت‌های چینی، روسی و سوری در اکتشاف نفت مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه گفتگو کردند. 

سوریه از سال 2011 (1390) درگیر جنگ داخلی و هدف حمله‌های گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» بوده است. طبق آمار گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه»، تاکنون 320000 نفر در این درگیری‌ها کشته و بیش از 12 میلیون نفر آواره شده‌اند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار