معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران از افزایش فرصت های همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با تروریسم خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، "مجید تخت روانچی،" معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرد اگر توافق هسته ای ایران با موفقیت اجرا شود، ایران و آمریکا فرصت های بیشتری برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: گروه تروریستی داعش یک تهدید بین المللی است و مقابله با آن نیازمند واکنش بین المللی خواهد بود. همه اعضای جامعه بین المللی باید برای مقابله با این تهدید تروریستی متحد شوند. 

تخت روانچی همچنین خاطر نشان کرد روابط ایران و آمریکا می تواند از توافق هسته ای نیز فراتر رود. هیچ مانع جدی برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران وجود ندارد و پیش بینی می شود روابط حتی زودتر از انتظار مقامات انگلیسی بهبود یابد. 

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران با توصیف توافق هسته ای ایران به "نوزاد" افزود: "ابتدا باید دید این "نوزاد" می تواند رشد کند یا خیر تا سپس در خصوص احتمال بهبود روابط در مسائل منطقه ای تصمیم گیری شود. در حال حاضر اولویت تقویت، حفاظت و حمایت از توافق هسته ای است. حدود 4 تا 5 ماه پیش از آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک "برجام" زمان لازم است و تصمیم گیری در این خصوص اندکی زود است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار