ساری؛

بیماران ام اس وسختی تامین هزینه درمان

بیماران ام اس با کمبود امکانات و سختی تامین هزینه درمان دست وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌ کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس بی حسی می‌شود.

مسئول انجمن ام اس آمل گفت: در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند.

زهرا رجبی افزود : بیماری های خودایمنی بیماری هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابودکردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری هاست، اشتباها شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌ کنند.

رحمت مسقطی رئیس انجمن بیماران سرطانی آمل به همراه زهرا رجبی مسئول انجمن بیماران ام اس در آمل ( نور ، محمود آباد ) از روفیا آوری بیمار مبتلا به ام اس عیادت کردند.

روفیا بیست و چهار ساله، هشت سال است که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند؛ وی از ابتدای بیماریش برایمان این چنین گفت: در مدرسه خیلی به من فشار آمد، بی حسی و ضعف عضلات، تاری دید و افتادگی پلک از علایم اولیه بیماری بود؛ از بیماری شناختی نداشتم و مدام گریه می کردم چند بار هم به خاطر مریضی قصد خودکشی داشتم تا اینکه با انجمن آشنا شدم، وقتی بیمارانی شبیه خودم را دیدم آرام شدم.

مادر روفیا که هم پای فرزندش در همه لحظات بیماری شریک آلام فرزندش از کمی امکانات برای بیماران ms گفت و اذعان کرد: هزینه درمان واقعا برایمان مشکل است، همسرم کارگر است و قادر به تامین مخارج دارو نیستیم؛ داروهایش روزانه است و اگر یک روز دارو به روفیا نرسد حالش بد می شود همچنین هزینه ام آر آی هم بسیار بالاست؛ امیدواریم از خانواده بیماران خاص حمایت دارویی و غذایی شود.

زهرا رجبی درباره فعالیت انجمن بیماران سرطانی آمل گفت و خاطرنشان کرد: از آغاز کار انجمن ام اس در آمل دو سال می گذرد و بیماران نور و محمود آباد هم زیر نظر انجمن ام اس آمل هستند؛ متاسفانه مسوولین نور و محمود آباد تاکنون هیچ گونه حمایتی از انجمن نکردند و حتی در همایش ها هم شرکت نداشتند.

مسئول انجمن بیماران ام اس در آمل از مردم و مسولین خواست تا به انجمن کمک کنند و به برخی از نیازمندی های انجمن اشاره کرد و گفت: در انجمن امکانات زیادی نداریم ولی با همین امکانات کم بیماران را به اردو می بریم.

زهرا رجبی که خود از مبتلایان به بیماری ام اس است در همه این مدت همراه بیماران ام اس شد و چیزی برایشان کم نگذاشت.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.