زادآوری گونه های پرندگان مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری به 13 گونه در سال گذشته افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل حفاطت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از افزایش زادآوری گونه های پرندگان مهاجر در تالاب های این استان از 2 گونه به 13 گونه در سال گذشته خبر داد.

شهرام احمدی گفت: پرندگانی که اخیراً در تالاب های چهارمحال و بختیاری زادآوری کرده اند، اغلب از نوع چنگر نوک قرمز، لک لک، مرغابی سرسبز، حواصیل، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، اردک سرسبز و اردک سرحنایی هستند.

وی، احیای تالاب گندمان و نامناسب بودن وضعیت زیستگاه های برخی از استان های دیگر را از دلایل افزایش مهاجرت پرندگان به تالابهای این استان دانست.

تالاب بین المللی چغاخور، تالاب بین المللی گندمان، علی آباد و سولقان (سولگان) در شهرستان بروجن، با توجه به وضعیت آب و نسبت اراضی غرقابی، مرغزارها و گستره آبی از مجموعه های بزرگ از نظر زیست شناسی در استان چهارمحال و بختیاری و کشور محسوب می شود.

تالاب چغاخور از تالاب های بین المللی کشور است که در حوزه شهرستان بروجن قرار دارد، فاصله این تالاب تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری، حدود 60 کیلومتر است.

تالاب بین المللی گندمان در نزدیکی شهر گندمان و تالاب بین المللی چغاخور، در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و دارای 980 هکتار وسعت و یک هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا می باشد.

این تالاب یکی از 10 تالاب برتر ایران است که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی « لندن – 1352 » به ثبت رسیده است و یکی از 105 زیستگاه مهم پرندگان کشور به شمار می رود.

تالاب سولقان (سولگان) نیز با بیش از 150 هکتار وسعت و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده خوزستان از اهمیت ویژه ای برای گردشگران برخوردار است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.