فرماندار سلماس از پیش‌بینی برداشت 25 هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مسعود حاجی‌علیلو سلماس را یکی از شهرهای مهم در تولید گندم دانست و اظهار کرد: امسال برداشت گندم در شهرستان سلماس از اواسط خرداد ماه آغاز و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های قابل توجهی در تولید گندم دارد، از خرید تضمینی گندم از گندمکاران این شهرستان خبر داد و افزود: خرید تضمینی گندم در این شهرستان هنوز ادامه دارد.

فرماندار سلماس با اشاره به میزان برداشت گندم از اراضی زیر کشت سلماس، تصریح کرد: تا کنون 13 هزار تن گندم که از اراضی شهرستان سلماس برداشت شده است مورد خرید تضمینی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هشت مرکز خرید تضمینی گندم در سلماس راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این مراکز علاوه بر خرید گندم نسبت به خرید جو که یکی از محصولات اصلی شهرستان سلماس است، اقدام می‌کنند.

حاجی‌علیلو با اشاره به رشد میزان تولید گندم در سال جاری نسبت به مدت زمان سال گذشته، اعلام کرد: امسال میزان تولید گندم در سلماس نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد 120 درصدی داشته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید گندم در سلماس، خاطرنشان کرد: با توجه به آب و هوای مساعدی که امسال شاهد آن بودیم، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان تولید گندم در سلماس به 25 هزار تن برسد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: گندم ، سلماس ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.