پرفسور محمد پسرکلی، پدرفضای سبز جهان گفت: به زودی مرحله تحقیقاتی کشت گیاهی که در مقابل خشکسالی و شوری مقاوم هست را در شما گلستان انجام خواهیم داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ استاد برجسته دانشگاه آریزونا آمریکا افزود: در حال حاضر 15گیاهی که در مقابل خشکسالی و شوری مقاوم هستند بعلاوه گندم و جو را برای انجام مرحله تحقیقاتی و آزمایش در بیابان های کشور با خودم آوردم تا که کشت این نوع محصولات را در کشور خودم به مرحله اجرایی در آورم.

وی اظهار کرد:یکی از موثرترین اقدامات مبارزه با بیابان زایی و خشکسالی در جهان و حتی ایران استفاده از گیاهان با درجه سازگاری با شوری بالاست که بنده در این زمینه گیاهی را با انجام تحقیقات کشت کردم که در این زمینه موثر بوده است.

پروفسور پسرکلی تصریح کرد: یک گیاه سازگار با شوری بالا که هم اکنون روی آن کار می کنم، هم استفاده غذایی برای انسان، هم برای دام و هم نقش حفاظتی خاک دارد که در کشور آمریکا و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مرحله اجرایی آن انجام شده است.

پدر فضای سبز دنیا در ادامه گفت: در حال حاضر روی گیاهانی کار می کنم که حتی تا یک سال مقاومت به شوری دارند و در گلخانه در شرایط بدون آب سر می کنند.

پسرکلی در پایان گفت: به امید خدا در سال آینده برای خدمت و تدریس به وطنم ایران در دانشگاه فردوسی مشهد مقدس انجام وظیفه خواهم کرد واحتمالا در سال آتی 6 ماه ایران باشم و 6 ماه آمریکا که در برنامه دارم که در سال های بعدی کلا به ایران بیایم و در اینجا تمام وظایف و خدمتم را به وطنم انجام دهم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.