در گفتگوی ویژه خبری:

فاضلی: 90 درصد نظام توزیع در دست اصناف است/ وکیلی : 4 ماهه نخست سال جاری اصناف 6 درصد از کل مالیات‌های کشور را پرداخت کرده است

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: اصناف 6 درصد از کل مالیات‌های کشور را در 4 ماهه اول سال جاری پرداخت کردند.

فاضلی: 90 درصد نظام توزیع در دست اصناف است/ وکیلی : 4 ماهه نخست سال جاری اصناف 6 درصد از کل مالیات‌های کشور را پرداخت کرده استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی فاضلی" رئیس اتاق اصناف ایران و "حسین وکیلی" معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی امشب 5 مرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مسائل مربوط به اصناف و مالیات پرداختند.

وکیلی در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که آیا در اصناف شاهد فرار مالیاتی بوده‌ایم یا خیر گفت: در 4 ماهه سال جاری 6 درصد کل مالیاتی‌های کشور را اصناف پرداخت کردند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی افزود: اشخاص حقوقی 41 درصد مالیات‌ها را در این مدت پرداخت کرده‌اند .

وی با اشاره به این که مالیات حقوق هم نیز 11 درصد در طی این مدت بوده است بیان کرد: در سال 93 حدود 5 درصد کل مالیات‌ها را اصناف پرداخت کرده‌اند.

وکیلی با اشاره به این که ده سال پیش مالیات مشاغل دو برابر مالیات حقوق بود ادامه داد: سقف درآمدها در بخش مالیات بر حقوق نسبت به اصناف بیشتر است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به این که در بخش اصناف تعداد حقوق‌بگیران بالا است اظهار داشت: در بخش اشخاص حقوقی بالای نود درصد از کارکنان مالیات پرداخت می‌کردند.

وی با بیان این که در سال 92 در مشاغل 2 هزار و 130 میلیارد وصولی داشتیم گفت: در سال 93 این رقم به 2 هزار و 650 میلیارد رسید یعنی حدود 20 درصد افزایش داشتیم.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه برنامه افزود: متأسفانه اصناف بیشتر در قالب ارائه کننده خدمت در بخش توزیعی می‌بینند اما در حالی است که این مسئله این گونه نیست.

90 درصد نظام توزیع در بخش اصناف است

وی با تاکید بر این که 90 درصد نظام توزیع در بخش اصناف است بیان کرد: 900 هزار بنگاه خدماتی در این بخش وجود دارد و از سوی دیگر 650 هزار واحد صنفی کوچک و متوسط در بخش تولیدی کشور داریم.

فاضلی گفت: مالیات از سال 88 در حوزه اصناف روند رو به رشد داشته است.

وکیلی در بخش دیگری از این برنامه اظهار داشت: مالیات بر مبنای حقوق با توجه به اطلاعات شفاف در این حوزه نسبت به اصناف شفاف‌تر است.

فروش‌ها افزایش پیدا کرده اما رشد مالیات‌ها با کاهش روبرو بوده است

وی در ادامه به اظهارنامه های مالیاتی سال جاری اشاره کرد و گفت: اظهارنامه‌هایی که در بند الف دریافت کردیم تعداد 2 درصد رشد داشته ضمن این که فروشی که مدعی ابراز کرده نیز 19 درصد افزایش پیدا کرده است ولی در نهایت مالیات ابرازی منفی 13 درصد رشد داشته است ضمن این که در بند ب نیز تعداد اظهارنامه‌ها 6 درصد افزایش داشته و ما شاهد 21 درصد رشد فروش ابرازی بوده اما مالیات ابرازی در این بند منفی 16 درصد است همچنین در بند ج نیز ما شاهد 18 درصد افزایش فروش ابرازی در این بند بودیم که مالیات ابرازی نیز در این قسمت 14 درصد رشد مثبت را نشان می‌دهد .

29 اتحادیه در اولویت دست صندوق‌های فروش قرار دارند

در پایان گفتگوی ویژه خبری امشب وکیلی در پاسخ به این سؤال که صندوق در چند درصد اصناف نصب است خطاب به فاضلی گفت: طبق قانون اصناف اتاق اصناف می‌بایست با همکاری وزارت بازرگانی در تمام اصناف صندوق فروش نصب کند که متأسفانه این کار صورت نگرفته است.

فاضلی نیز با بیان این که متأسفانه زیرساخت‌های این کار فراهم نبوده نیز اظهار داشت: تا امروز 29 اتحادیه در اولویت ما برای نصب صندوق‌های فروش قرار گرفتند و بخش اعظمی از کار انجام گرفته است اما متأسفانه یک تعریف درستی از نظام سخت افزاری و نرم افزاری در بحث صندوق‌های فروش ارائه نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گفتگو ، فاضلی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
فیلم این گفتگو رو میخواستم، میشه برای دانلود قراربدین لطفا؟
آخرین اخبار