وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ دولت لیبی، آمریکا و ترکیه و دیگر کشورها را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در لیبی متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عمر القویری وزیر اطلاع رسانی و فرهنگ دولت لیبی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، آمریکا و ترکیه و دیگر کشورها را به حمایت از گروه‌های تروریستی فعال در لیبی متهم کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، القویری در گفتگو با این خبرگزاری گفت آمریکا و ترکیه و چند کشور دیگر از تروریست ها در لیبی با ارسال سلاح های پیشرفته حمایت می کنند.

وی افزود غرب از جناح خاصی در داخل لیبی حمایت نمی کند بلکه خواستار هرج و مرج است و راهبرد خود را بر اساس مفهوم «خشونت قابل قبول» تعریف کرده است. وی گفت اسامی 3200 تروریست لیبیایی را که به ترکیه رفته اند در اختیار دارد.

در خصوص اوضاع داخلی لیبی نیز القویری در این مصاحبه خواستار صدور قانون عفو عمومی در لیبی شد تا افراد ارتش سابق بتوانند به نیروهای مسلح کنونی لیبی ملحق شوند.

القویری همچنین توافقنامه الصخیرات را «مغایر با قانون اساسی» دانست زیرا موجب تمدید فعالیت پارلمان و حذف بخشی از کرسی ها می شود. او گفت این توافقنامه به دنبال تشکیل دولتی است که طرفدار غرب باشد.

در سطح روابط خارجی نیز القویری از روابط لیبی با مصر ستایش کرد و گفت دورنمای گسترده و متعددی برای همکاری بین دوکشور وجود دارد. وی در عین حال کمک تسلیحاتی مصر به لیبی را به علت ممنوعیت بین المللی این مسئله بعید دانست ولی بر اهمیت روابط دو کشور برای موفقیت آمیز بودن مقابله با گروه های تروریستی تاکید کرد.

القویری به وجود اختلاف نظرهایی بین لیبی و دو همسایه دیگرش یعنی تونس و الجزایر اشاره کرد و گفت هماهنگی با این دو کشور در سطح مطلوب نیست. وی سودان را نیز همسایه ای توصیف کرد که نقش منفی در لیبی بازی می کند زیرا عضو مثلث قطر، ترکیه و سودان است. وی از چاد همسایه جنوبی لیبی نیز به علت مداخله نکردن در امور لیبی تمجید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار