مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: با برگزاری سالانه 7 تا 10 مانور امدادرسانی در مترو، می‌توان هنگام وقوع زلزله در اسرع وقت به زلزله‌زدگان کمک‌رسانی مطلوبی کرد.

غلامرضا گنج‌آبادی مدیر عامل هلال احمر استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای نخستین مانور امدادرسانی در مترو تهران اظهار کرد: برای نخستین بار، مانور امدادرسانی جمعیت هلال احمر به زلزله‌زدگان در خط یک مترو برگزار شد این مانور می‌تواند نشانگر نقاط ضعف و قوت نیروهای امدادی تجهیزات جمعیت هلال احمر باشد.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر استان تهران با سازمان مترو، این عملیات در ایستگاه میرداماد انجام شد که در این مانور واگن دیزلی مترو تهران، 2 دستگاه موتور امدادی، یک دستگاه آمبولانس، یک خودرو آرگو، 4 پالت تجهیزات، چادر امدادی و مواد غذایی به کار گرفته شد.

گنج‌آبادی ادامه داد: در این مانور به منظور امدادرسانی به مصدومان تجهیزات از طریق جرثقیل از ارتفاع 20 متری به سطوح زمین منتقل شد.

وی گفت: این عملیات موجب شناخت محدودیت‌های امدادی و کسب تجارت ارزشمندی است تا به محض رخ دادن زلزله با وجود قطع برق و مسدود شدن محورها امدادرسانی به نحو احسنت انجام شود.

گنج‌آبادی در پایان اظهار داشت: مانور امدادرسانی باید سالانه 7 تا 10 بار انجام شود تا در هنگام وقوع بحران‌ها جمعیت هلال احمر استان تهران با صرف کمترین زمان، مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تهران ، زلزله ، مانور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار