کنگره بین المللی پیوند اعضا ایران و جراحی خراسان با حضور متخصصان داخلی وخارجی 26 الی 29 آبان ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ دبیر اجرایی کنگره در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این کنگره با حضور سخنرانان و دانشمندان برجسته داخل کشور و همچنین متخصصان خارجی از جمله از کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا و کشورهای عضو انجمن MESOT برگزار خواهد شد.

دکتر محسن علی اکبریان افزود: این کنگره در محورهای اصلی پیوند کبد، کلیه، پیوند قلب و ریه، پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادی، پیوند پانکراس و روده، پیوند پوست و بافت، داروها بر پا می شود.

وی درباره دیگر محورهای مطرح شده در این کنگره اظهار داشت: عفونت های شایع به هنگام انجام عمل پیوندی، اهمیت اخلاق پزشکی در انجام پیوند، پزشک قانونی در پیوند و فراهم آوری و همچنین بازسازی اعضا ی بدن انسان برای پیوند برگزار می شود.

دبیر اجرایی "کنگره بین المللی پیوند اعضا ایران " گفت: رشته های مختلف جراحی، داخلی، اطفال، بیهوشی، عفونی، ایمونولوژی پاتولوژیرادیولوژی و رشته های پیراپزشکی به دبیرخانه این کنگره مقاله ارسال کرده اند.

اکبریان افزود: "کنگره بین المللی پیوند اعضا ایران و جراحی خراسان" به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جامعه جراحان خراسان و انجمن پیوند اعضا ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.