مدیرکل بهزیستی قم گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ پرونده در نوبت متقاضی فرزند خواندگی وجود دارد که بعد از بررسی‌های لازم و شناسایی زوجین واجد شرایط به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی با اشاره به شرایط ومراحل فرزند خواندگی گفت: این امر خدا پسندانه دارای یک سری شرایط و ضوابطی می‌باشد که برای گرفتن فرزند باید طی شود ،در سال 93، تعداد تحویل فرزندخوانده‌های بی‌سرپرست به زوجین واجد شرایط 12 مورد، امین موقت 5 مورد، و موارد ارجاعی 25 پرونده بوده است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون نیز 300 پرونده در نوبت متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد که بعد از بررسی‌های لازم در صورت واجد شرایط بودن به ان ها تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بهزیستی هدف اصلی سازمان را اینگونه بیان کرد: هدف اصلی بهزیستی در فرزندخواندگی تأمین منافع کودک است  و فرزندان فاقد سرپرست به‌صورت آزمایشی در مدت 6 ماهه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند که در صورت تأیید بهزیستی شناسنامه برای کودک صادر می‌شود.

وی در خصوص نگهداری موقت این کودکان گفت: امین موقت نیز یکی از راه‌‌های تحویل فرزندان به خانواده‌ها است، این کودکان بدسرپرست هستند که با حکم قضایی به بهزیستی تحویل  داده می‌شوند .

مدیر کل بهزیستی در پایان افزود: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست، کودکانی را که والدین آنها طبق نظر قضات، صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارند یا کودکانی که جد پدری یا مادری آنها توانایی، علاقه و امکانات نگهداری از آنان را ندارد نیز مشمول فرزندخواندگی قرار داده است وان ها هم پس از طی مراحل تحویل خانواده واجد شرایط می شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.