اردبیل؛

صادرات فرش دستبافت ایرانی به 80 کشور دنیا

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستبافت ایرانی به 80 کشور دنیا صادر می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  از اردبیل؛ حمید کارگر در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش و تابلوفرش دستبافت اردبیل در نمایشگاه دائمی اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته صادرات فرش ایران نسبت به سال‌های مشابه روند صعودی داشته و فرش دستبافت ایرانی به 80 کشور دنیا صادر شده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در تولید فرش دستبافت و تابلوفرش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید با خارج شدن از حالت سنتی فرش دستبافت را در کشور توسعه دهیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی همگانی و راهبردی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: هم اکنون 30 درصد تجارت فرش در دنیا به کشورمان اختصاص دارد و ایران سهم بسزایی در تجارت فرش دارد که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت مهم در راستای توسعه صادرات استفاده کنیم.

کارگر اظهار کرد: کشور ایران در تولید فرش دستبافت در دنیا حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد چرا که قدمت فرش دستبافت ایران به 3 هزار سال قبل باز می‌گردد که نشان از اهمیت و جایگاه ویژه فرش دستبافت ایرانی است.

وی بیان کرد: استان اردبیل نیز سهم بسزایی در تولید فرش دستبافت و تابلوفرش دارد و باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی صادرات فرش دستبافت از این استان رونق بگیرد تا دغدغه و نگرانی فرش‌بافان اردبیل برطرف شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.