رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران:

ارتباط 35 هزار نفری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با بنیاد ملی

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: با ارتباط 35 هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با بنیاد ملی می‌توانیم از آنها در پژوهش‌هایی که محور علمی دارند، استفاده کنیم.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: حدود 35 هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با بنیاد ملی ایران در ارتباط هستند و این ظرفیت خوبی است که تا بتوانیم از آنها در پژوهش‌هایی که محور علمی دارند، استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: وظیفه و ماموریت بنیاد ملی در ایران کشف و شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های آنها در داخل و خارج از کشور است. به عبارتی باید روند مهاجرت در کشور معکوس شود.

ضرغام با اشاره به کشور‌های پیشرفته‌ای که سهمی قابل توجه در دارایی‌های فکری دارند خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، ژاپن، چین و کره جنوبی و کشور‌های اتحادیه بخش عمده‌ای از دارایی‌های فکری جهان را از آن خود کرده‌اند و این کشور‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود تلاش کنند، استعداد‌های برجسته‌ی بیشتری در کشور‌ها جذب کنند چون خود به تنهایی قدرت تولید حجم بالای دارایی‌های فکری را ندارند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران عنوان کرد: بنیاد ملی در ابتدا کرسی‌هایی پژوهشی ایجاد کرده و به دانشمندان کشور این اجازه را می‌دهد تا در موضوعات مختلف موردنظر و نیاز جامعه به پژوهش بپردازند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار