فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تمرکز سازمان نیروهای مسلح بر پیشگیری است که نتیجه آن نیز پایین بودن جرائم نیروهای مسلح در سطح استان می باشد.


به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ؛ سردار خلیل واعظی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیایی این آمار در حال کاهش است، افزود: امروز سازمان قضایی تنها با کاربرد و ابزار قضایی برای رسیدن به هدف کار نمی‌کند بلکه کار آموزش پیشگیری، مطالعاتی و پژوهش را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال تلطیف مجازات ها است، گفت: تلاش می کنیم به سمتی رویم که این مجازات ها بیشتر انسان ساز باشد.

واعظی با اشاره به اینکه طبق خواسته اسلام مجازات ها باید به گونه ای باشد که شخصیت افراد حفظ شود، تصریح کرد: ما نیز در آینده پژوهشی سازمان این موضوع را مد نظر قرار داده ایم که چه مجازات هایی به کار بگیریم که بازپروری شخصیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا در حال حاضر مجازات ها از حالت تحقیر آمیز گذشته خارج شده و بیشتر افرادی که دچار خطا شده اند در حال گذراندن دوران خدمت خود هستند که این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئيس سابق سازمان قضايی نيروهای مسلح خراسان جنوبي نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۳ ارزيابی عملكرد در بحث قضايی كه اولين رسالت و يک مرجع قضايی محسوب می شود، خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم كشوری شد.

غلامرضا نصرتی از کاهش موجودی پرونده ها در دادسراهای استان خبر داد و افزود: ابتدای سال ۹۳ موجودی پرونده‌ها به صفر رسيده در بحث كاهش محدود پرونده‌های دادسراها رتبه يک كشوری را کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد آراء دادگاه نظامی خراسان جنوبی در ديوان يک عالی كشور تاييد شده است، افزود: در ۱۰۰ درصد اجرای برنامه‌های فرهنگیو روابط عمومی نیز رتبه یک کشوری را برای دومین سال متوالی کسب کرده ایم.

رئيس سابق سازمان قضايی نيروهای مسلح خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آگاه سازی نیروهای مسلح جزو پنج استان برتر کشور بوده‌ایم، یادآور شد: اگر در سازمانی موفقیتی حاصل می شود نتیجه همدلی و همکاری است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.