کسب و کارهای الکترونیک سبک جدیدی را ایجاد کرده اند که در آنها با استفاده از ابزارهای اینترنتی و الکترونیکی به انجام کارهای خود می پردازند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسب و کار الکترونیکی یعنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط با دنیای اینترنت که این فرایند با تکنولوژی‌های مبتنی بر وب توسعه می‌یابند.

در کسب و کار الکترونیک بر خلاف تجارت الکترونیک الزامی به رد و بدل شدن پول نیست همانند دادگاهی که در آن محاکمه از طریق فضای اینترنتی انجام می گردد کسب و کار الکترونیک محسوب می‌شود.

بعضی از افراد کسب و کار الکترونیک را ترکیبی از تجارت الکترونیک،  هوشمندی شرکتها، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیرهٔ تامین و برنامه ریزی منابع شرکت می‌دانند و برای کسب و کار الکترونیک تعریف های متعددی اعلام کرده اند. 

از کسب و کار های الکترونیک چه می دانید؟


براساس تعریف دفتر توسعه جامعه اروپا تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیتهایی گفته می شود که مستقیما به وسیله ارتباطات الکترونیکی  و با استفاده ابزاری همانند شبکه پشتیبانی می شوند.

کسب و کار الکترونیک شامل به کارگیری فناوری های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و ارایه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف کنندگان از سوی دیگر برای رسیدن به  نتیجه مطلوب است که با این روش در زمینه بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه ها و گشودن کانالهای جدید اتقاقات قابل اهمیتی رخ داده است. 


از کسب و کار های الکترونیک چه می دانید؟


ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیربخشی از کسب و کار الکترونیک در سازمان ها است، زیرا کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی کلیه فرایندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری، مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار