سی‌ان‌ان اهداف ترکیه را درباره گروه تروریستی داعش، بلندپروازانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، خبرنگار ارشد بین‌المللی این شبکه در گزارشی از بیروت گفت: «ترکیه حملات علیه مواضع (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را شروع کرده است.

 تغییرات سریعی در روزهای اخیر در سیاست‌های ترکیه درباره وضع مناطق شمالی سوریه بروز کرده است. جدیدترین مصداق این تغییر، سخنان اخیر مقامات ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است که صدها هزار آواره سوری حاضر در ترکیه بتوانند به این منطقه در داخل خاک سوریه بازگردند. این هدف بلندپروازانه است و زمانی می توان این منطقه را ایجاد کرد که داعش از این مناطق بیرون رانده شده باشد تا امکان بازگشت آوارگان سوری به این مناطق فراهم شود. 

ترکیه با هدف قراردادن مواضع داعش در شمال سوریه به دنبال رسیدن به این هدف است. البته ترکیه مواضع کردهای پ.ک.ک. را نیز در شمال سوریه و عراق هدف قرار داده است. باآنکه داعش و کردها ، دو گروه کاملا متفات از هم هستند، ترکیه به برخی از گروه‌های کرد به چشم تهدید برای خودش نگاه می‌کند به همین علت به حملات علیه مواضع پ.ک.ک. روی آورده است. اما کار دشوار است زیرا گروه‌های کرد دیگری که از متحدان پ.ک.ک. هستند در میدان عملیاتی حضور دارند و در پوشش حملات هوایی نیروهای ائتلاف، با داعش می‌جنگند.

حملات توپخانه‌ای ترکیه نیز علیه داعش در داخل سوریه شروع شده است. همه این شواهد گویای تغییر رویکرد ترکیه درباره داعش است. باید بخاطر داشت که در ماه‌های گذشته، داعش از خاک ترکیه برای وارد کردن نیروها و تجهیزات خود به سوریه استفاده می‌کرد. اما حالا دیگر اوضاع تغییر کرده است. ترکیه مواضع خود را به صراحت اعلام کرده و اجازه استفاده از پایگاه‌های هوایی‌اش را نیز علیه داعش داده است. تحقق اهداف بلندپروازانه ترکیه مستلزم استفاده از ده‌ها هزار نیرو است. به هرحال، امکان ورود ترکیه به چنین عرصه‌ای وجود دارد. احتمالا ترکیه که یکی از متحدان ناتو و از همسایگان سوریه است کاملا وارد این جنگ می‌شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار