تحقیقات کاملا موثق و قابل استناد بیش از 5 خبرگزاری معتبر جهان نشان می دهد که در چند ماه گذشته بیش از 40 نوجوان آفریقایی که اکثرا زیر 15 سال سن داشته اند به صورت قاچاق وارد کشورهای جنوب شرق آسیا شده اند.


گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، فوتبال هم برای خودش قوانینی دارد و ادعای فیفا این است که این قوانین محدود و مقید به قاره ها و نامها و نژادها نیستند اما فیفای قانونگذاری که این روزها خودش اسیر قانون شده دیگر برای مجریان خیانتکار خود محلی از اعراب ندارد.

نوجوانان آفریقایی با سن کمتر از 14 سال از قاره سیاه راهی کشورهای آسیایی می شوند، کشورهایی که وضعیت زندگی در آنها شاید برای برخی اروپاییان و آمریکایی ها مصداق بارز جهنم باشد اما قطعا برای برده های مدرن آفریقایی، یک بهشت تمام عیار خواهند بود.

تحقیقات کاملا موثق و قابل استناد بیش از 5 خبرگزاری معتبر جهان نشان می دهد که در چند ماه گذشته بیش از 40 نوجوان آفریقایی که اکثرا زیر 15 سال سن داشته اند به صورت قاچاق وارد کشورهای جنوب شرق آسیا شده و در ازای وعده غذای گرم روزانه و جایی برای خواب و استراحت مجبور به عقد قرارداد رسمی با باشگاه های فوتبال در این کشورها شده اند. قراردادهایی کاملا حقوقی که وکلای بین المللی آنها را امضا می کنند و باعث می شود تا این بازیکنان تا مدت مدیدی مانند یک برده در اختیار مطلق یک دلال غیررسمی باشند، دلالی که نه مدرک فیفا دارد و نه حتی سواد حداقلی برای برقراری ارتباط با یک باشگاه حرفه ای در اروپا اما این هرگز مانعی بر سر راه آنها نیست چرا که باشگاه های بزرگ اروپایی نیز در این جنایت خاموش شریک می شوند و بازرسان و معتمدان خود را هر سال در تاریخ های خاصی به این کشورها ارسال می کنند تا ستارگان و گاه ابرستارگان آینده دنیای فوتبال حرفه ای را با قیمتی بسیار پایین خریداری کنند و چن سال بعد آنها را با قیمتهای نجومی و عجیب و غریب به دیگر تیمها بفروشند. بیشتر این باشگاه های اروپایی و شریک جرمهای قاره سبز از بخش شرقی اروپا هستند، مدیران باشگاه هایی از اوکراین، بلغارستان، چک، صربستان و اخیرا اتریش.

طبق مقررات فیفا هیچ بازیکن جوانی تا قبل از 18 سالگی حق عقد قرارداد با یک تیم حرفه ای و رسمی را ندارد و تا قبل از آن داشتن رضایتنامه از والدین الزامیست، از طرفی این نوجوانان به هیچ عنوان نباید از تحصیل محروم شوند و هر باشگاه فوتبالی که در ترک تحصیل این جوانان نقش داشته باشد از سوی فیفا و با تکیه بر سازمانهای جهانی دفاع از حقوق بشر مجرم شناخته می شود.

از سوی دیگر فیفا نیز دست به کار شده و با چندین فدراسیون فوتبال در کشورهای جنوب شرق آسیا و چند کشور عربی در تماس است و تلاش می کند از طریق بازرسان خود و تهدید قاچاقچیان با همکاری نیروهای امنیتی در این کشورها جلوی این جنایت خاموش را بگیرد اما موضوع مهم این است که این فیفا، این روزها خود زیر تیغ قانون است و حکم نمکی را دارد که گندیده و دیگر امیدی به آن نیست.

در این اوضاع، کشور لائوس بیش از سایر کشورهای آسیایی مورد اتهام فیفا و چندین و چند سازمان مبارزه با فقر کودکان و دفاع از حقوق بشر است. لائوس بیشترین تعداد قاچاق انسان را داشته و آمار تکان دهنده و عجیب قاچاق نوجوانان آفریقایی که حتی والدین آنها نیز نسبت به مسیر سفرشان بی اطلاع بوده اند در حد یک فاجعه تاریخی است.


منبع: مشرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار