نماینده مردم تهران در رابطه با ارائه گزارش از سوی وزرا به مجلس واکنش نشان داد.

توکلی: وزرا نمی‌توانند گزارش به مجلس تقدیم کنند / لاریجانی: ارائه گزارش وزرا به مجلس منع قانونی نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛احمد توکلی طی اخطار به ماده 74 قانون اساسی، در صحن علنی مجلس خطاب به لاریجانی گفت: براساس ماده واحده مذکور لوایح قانونی پس از تصویب هیئت وزیران به مجلس تقدیم می‌شود.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: بنده در رابطه با اخطار قانون اساسی به ماده 74 در جلسه قبل هم اشاره داشتم که شما فرمودید هیئت رئیسه پیگیری می‌کند. 

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان اینکه وزیرخارجه نمی‌‌تواند گزارشی به مجلس تقدیم کند متذکر شد: وزرا نمی‌توانند گزارشی به مجلس تقدیم کنند چرا که براساس قانون و فرمایشات رهبری، دولت موضوع توافق را بررسی کرده و برای طی مسیر قانونی باید در هیئت وزیران توافق را به تصویب برساند و پس از آن رسما به مجلس تقدیم کند تا مجلس هم این توافق را بررسی کند.

توکلی در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر ما در گردنه مهمی قرار داریم و باید توافق هسته‌ای به دقت بررسی شود تا تحریم‌ها واقعا برداشته شوند. 

در ادامه علی لاریجانی خطاب به توکلی گفت: قبلا هم گفته بودیم وزرا می‌توانند به مجلس گزارش دهند و منع آیین نامه‌ای وجود ندارد اما لوایح را دولت باید به مجلس ارسال کند.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار