شرایط پوستی هر فرد معمولا" ژنتیکی بوده و به مرور زمان افرادی هم که دارای پوست چرب هستند ، رفته رفته با افزایش سن پوستشان به پوست خشک تبدیل می شود.

دکتر سید حسن اعتمادزاده متخصص بیماری های پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت:ما دو نوع پوست بیشتر نداریم، پوست خشک و پوست چرب که پوست های چرب بدلیل وجود چربی و میکروارگانیسم های موجود نسبت به پوست های خشک مقاومت بیشتری در مقابل تغییرات گرما و میزان رطوبت دارند.

وی ادامه داد: مشکلات پوست های چرب شامل آکنه، جوش بلوغ و از کنترل خارج شدن میکرو ارگانیسم ها است که در مقایسه با پوست های خشک این مشکلات دو چندان است که با توجه به مقاومت کمتر میکرو ارگانیسم ها بیشتر دچار عفونت و حساسیت پوستی می شوند ، باکتری های مفید در پوست های چرب بیشتر از پوست های خشک است و در مقابل اگزما ، عفونت و تحمل در مقابل سرما و گرما دارای مقاومت بیشتری هستند.

اعتماد زاده تصریح کرد : شرایط پوستی هر فرد معمولا" ژنتیکی بوده و به مرور زمان افرادی هم که دارای پوست چرب هستند ، رفته رفته با افزایش سن پوستشان به پوست خشک تبدیل می شود و محدودیت هایی در لباس پوشیدن و استفاده از ادویه جات دارند و باید از دستگاه بخور استفاده نمایند.


انتهای پیام/


برچسب ها: پوست خشک ، عفونت ، جوش ، آکنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.