به گزارش
دریچه فناوری سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همه صفحات کامپیوتری هر منبع اطلاعاتی محدوده مشخص به خود را در صفحه برای کاربر به نمایش می گذارد که این کار فضایی به نام پورتلت را اشغال می کندکه گاهی اوقات کاربر میتواند مشخص کند که کدام نمایش داده شود و از نمایش کدام یک جلوگیری گردد.
درکنار ویژگیهای استاندارد جویشگر،پرتالهای وب خدمات دیگری نظیر رایانامه،قیمت سهام،اطلاعات،پایگاه دادهها و سرگرمی ارایه میکند.پرتالها راهی برای یکپارچه سازی ظاهر برای کنترل و مدیریت چندین پایگاه داده و برنامه کاربردی برای سازمانها میباشد.
پرتالهای به دو دسته عمودی درمقابل افقی و پرتال اطلاعاتی عمودی تقسیم می شوند که پرتالهای افقی که قسمتهای زیادی را پوشش میدهند و پرتالهای عمودی که بر روی یک قسمت تمرکز دارندهستند.
به عبارت دیگر پرتالهای افقی به مانند یک سکو برای چندین شرکت در یک بخش تجاری یا یک نوع تولیدکننده یا توزیعکننده میباشند. در نتیجه پرتال عمودی یک نقطه ورودی خاص برای یک بازار یا صنعت خاص تعریف میشود.
در این میان به پورتال های خاص (صنعتی، بازرگانی، خدماتی) كه به آنها پورتال های عمودی نیز گفته شده و مخاطبان محدود و مشخصی دارند مانند پورتالهای بانكها، سازمانهای دولتی و وزارتخانه ها پرتال های اطلاعاتی عمومدی می گویند.
پرتال ها را می توان به انواع مختلف پرتالهای وب، پرتالهای وب دولتی، پرتالهای فرهنگی، پرتالهای مناقصه و پرتالهای وب شخصی تقسیم می شوند که در آنها فضایی برای معرفی و به اشتراک گذاری نمونه کارها و نوع فعالیت و رزومه هر شخص قرار داده می شود.
انتهای پیام/