سارا همتی دانش آموز اهل تبریز است که توانست رتبه نخست گروه تجربی را در آزمون ورودی دانشگاه های کشور در سال 94 را از آن خود کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به سراغ سارا همتی دانش آموز تبریزی رفتیمکه توانست رتبه نخست گروه تجربی را در آزمون ورودی دانشگاه های کشور در سال 94 را از آن خود کند.

سین: خودتون را معرفی کنینو بگین متولد چه سالی هستین ؟

جیم:من سارا همتی متولد 1375 در تبریز هستم. من در یک خانواده 3 نفره به دنیا آمدم و تنها فرزندخانواده هستم.

سین: لطفا از میزان تحصیلات خانواده ونقش آنها در موفقیتتون برایمان بگید؟

جیم: پدرم دکترای شیمی و عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد دانشگاه می‌باشند. مادرم نیز لیسانس مامائی هستند بنظرم تاثیر گذارترین نقش خانواده در درجه اول فراهمکردن محیط مناسب و بدور از هر گونه استرس و تشویش در منزل بود که باعث شد بدون هرگونه دغدغه ای مطالعه کنم .در وهله دوم هم تشویق خانواده خیلی دلگرمم می کرد.

سین:برای چندمین بار است که در کنکور شرکت کردین؟

جیم: سال اولم بود که در کنکور شرکت می کردم که به لطف الهی توانستم در این مرحله موفقیت کسب کنم.

سین:روزانه چندساعت مطالعه می کردین ؟

جیم: در طی دوران مدرسه روزانه 7- 5 ساعت و در دوران پیش دانشگاهی روزانه 14 ساعت مطالعه می کردم.

سین:با این میزان مطالعه درسی آیا تفریح و یا خواب کافیداشتید؟

جیم:بله طوری برنامه ریزی کرده بودم که حداقل روزانه 7 ساعت بخوابم چراکه خواب مناسب بازده ذهنی رو بالا می‌برد. علاوه بر این ،روزانه حداقل یک ساعت رو به تماشای تلویزیون و یا کارهای مورد علاقه ام اختصاص می دادم.

سین: نقش موثر دبیرانتون در موفقیت شما ؟

جیم: با جرات میتوان گفت که تمامی دبیرانی که بنده در محضرشون بودم از بهترین دبیران کشوری بودند که در موفقیت بنده نقش بسزایی را ایفا کردند.

سین:آیا در دوران دبیرستان شاگرد زرنگی بودید؟

جیم : بله من توانستم با معدل بیست دیپلم رو تمام کنم و وارد مرحله پیش دانشگاهی شوم.

سین :کدام مدرسه به تحصیل پرداختید؟

جیم:دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی رو در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان 1 تبریز،گذراندم.

سین: آیا انتظارشو داشتین که رتبه اول رو کسب کنین ؟

جیم:در آزمون های آزمایشی معمولا رتبه اول رو کسب می کردم ولی برای کنکور فکر نمی کردم که رتبه اول رو بیارم احساسم این بود که میتونم رتبه زیر 10 رو بیارم ولی رتبه زیر 5 رو انتظار نداشتم.

نظرتون در مورد شرکت در کنکور چیه ؟

جیم: درسته که رتبه ی اول کنکور رو کسب کردم ولی مطمئنا کنکور نمی‌تواند معیار مناسب و دقیقی برای سنجش دانش آموزان باشه امیدوارم تغییراتی در این نحوه ورود به دانشگاهها به وجود بیاد که همه بتونن در حد توان و علایق خودشون از تحصیلات تکمیلی و عالی برخوردار باشند.

سین :چطور فهمیدین که رتبه اول رو کسب کردین؟

جیم: هرسال سازمان سنجش تماس می‌گرد برای اعلام رتبه های اول یا نفرات برتر و از طریق تماس تلفنی اعلام می‌کند اما امسال هیچ تماسی از طریق سنجش صورت نگرفت تا اینکه عمه ام که رتبه های اول رو از طریق شبکه خبر به صورت زیرنویس اعلام کردند از این طریق اطلاع داده شد و فهمیدم که رتبه اول رو به دست آوردم که همراه با استرس و هیجان زیادی بود.

سین: بجزرشته تجربی آیا در رشته دیگری نیز شرکت کرده بودین ؟

جیم:بله در رشته گروه زبان نیز شرکت کرده بودم که رتبم 14 شده بود .

سین:اصلی ترین عامل موفقیت شما چی بود؟

جیم:اصلی ترین عامل موفقیتم در وهله اول پشت کارم بود عوامل بعدی به ترتیب محیط مناسب منزل و شرایط روحی و روانی و بدور از هرگونه استرس و اضطراب نقش داشتند در قبول شدن من در این رشته.

سین:چه توصیه ای برای همسن و سال های خود که می خواهند در کنکور شرکت کنند دارین؟

جیم: توصیه ام به تمام دوستانم اینه که خودشون رو به یک رشته خاص و یا یک دانشگاهخاص معطوف نکنن خودم به طور مثال اصلا به رشته یا دانشگاه خاص متمرکز نبودم بلکه تمام تلاشم رو می کردم تا در این برهه از زندگیم بتونم به نحو احسن از وقتم استفاده کنم و در کنکور موفق باشم در هر رشته ای می توان موفق بود.

سین:رشته ای که انتخاب خواهین کرد چه رشته ای خواهد بود؟

جیم: رشته پزشکی رو انتخاب خواهم کرد چون تحصیل در رشته پزشکی از اولویت های دانش آموزان رشته تجربی است ولی همانطور که گفتم اصلا به رشته فکر نمی کردم.

سین:حرف آخر:

جیم: متاسفانه در حال حاضر دانش آموزان اطلاعات کافی در مورد رشته ای که قبول میشن یا دوست دارن قبول شوند را ندارند شاید فقط بر حسب رتبه یا اطلاعات ناقص یک رشته رو انتخاب کنن و یا مجبور به انتخاب شوند امیدوارم این رویه تغییر کند تا دانش آموزان با علاقه و اطلاع کافی مشغول به تحصیل شوند.

گزارش از ابولفضل کیانی


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.