رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از دستگیری سه نفر از متخلفان حرفه ای شکار وصید با پوشش تفریح خانواده و شکار غیر مجاز 5 راس بز و بزغاله وحشی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین حسین اکبری رئیس این اداره اظهار داشت: سه متخلف شکار 5 راس بز و بزغاله وحشی و حمل و استفاده از 2 قبضه سلاح گلوله زنی دوربین دارغیر مجاز در پناهگاه حیات وحش عباس آباد دستگیر شدند.

وی گفت: بر اساس این گزارش در سالهای اخیر از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و سر محیط بانی چوپانان و محیط بانی بیاضه تلاش های زیادی برای دستگیری متخلفین مورد نظر بعمل آمده ولی بدلیل حرفه ای بودن آنها و همچنین مجاورت در نزدیکی زیستگاههای حیات وحش و کسب خبر از همدستان خود به نوعی گریخته و یا بدون برجا گذاشتن مدارک و مستنداتی خود را مبرا جلوه می دادند

وی گفت: شگرد نامبردگان نیز شکار غیر مجاز در پوشش تفریح خانوادگی ، برداشت گیاهان دارویی ، روادید دام و مرتع و یا پیگیری معدن بوده است .

وی افزود: تا اینکه در اواخر تیر ماه سال جاری محیط بانان این اداره از ورود مخفیانه آنها به پناهگاه حیات وحش عباس آباد خبردارشده و نیروهای سر محیط بانی چوپانان و محیط بانی بیاضه برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.

اکبری تصریح کرد: محیط بانان که مطمئن بودند آنها از تمام ترفندها برای فرار از جمله همرا بردن زن و بچه ، خودروهای سواری و غیر مشخص ، همکاری همدستان خود از طریق موبایل و یا پیاده آمدن تا روستا و جاده های اطراف استفاده می کنند ، هم در کوه و هم در جاده ها به ردیابی و کنترل نامحسوس پرداخته و همه جوانب لازم را برای جلوگیری از فرار آنها در نظر گرفتند .

وی اضافه کرد: تا اینکه در دوربین یک دستگاه خودرو سواری پژو به اتفاق خانواده را رویت کرده که در حدود ساعت 12 ظهر و در اوج گرما در حال خارج شدن از منطقه است به این خیال که در این ساعت محیط بانان و ماموران این اداره روزه دار در منطقه حضور ندارند.

اکبری گفت: محیط بانان که از حضور متخلفان در خودرو پژو مطمئن شدند با خودرو پیکاب و با دستور ایست و سپس غافلگیری و سرعت عمل راه آنها را بستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین اظهار داشت: متخلفان که با خانواده همراه بوده پس از ناکامی در فرار ادعا کرده که جرمی ندارند ولی پس از بازرسی از خودرو لاشه 5 راس بز و بزغاله وحشی که بطور ناجوانمردانه در محدوده آب شکار شده بودند را به مراه 2 قبضه سلاح دوربین دار دوربرد و غیر مجاز، دستگاه فاصله یاب و دیگر ادوات دیگر از آنها کشف و ضبط و دستگیر شدند.

وی افزود: متخلفان جهت برخورد قانونی و قاطع در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفتند.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: سازمان ، حفاظ ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.