کرمان؛

رونق مجدد بازار قلعه کرمان

شهردار کرمان گفت: خوش‌بختانه همزمان با اجرای پروژه بازسازی بافت تاریخی کرمان، 30 مغازه در «بازار قلعه» فعال شده که نشان از رونق بخشیدن این پروژه به بافت تاریخی شهر کرمان دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام سایت خبری شهرداری کرمان ، ابوالقاسم سیف‌الهی در عین حال حضور تعداد زیاد اتباع افغانی در این محدوده را معضلی بزرگ دانست و خواستار جمع‌آوری و انتقال این افراد شد.


وی افزود:«موزه‌ی شهر» (مدرسه‌ی حیاتی) نیز پروژه‌ی دیگری است که پایان کار کف‌سازی و عملیات سازه‌ای آن تا یک هفته‌ی آینده می باشد.

سیف‌الهی ادامه داد: بخشی از وسایل مورد نیاز موزه خریداری و تهیه شده که با تکمیل وسایل و آثار، «موزه‌ی شهر» آماده‌ی افتتاح است.

مقرر شد «موزه‌ی شهر» کرمان در هفته‌ی نخست شهریورماه مصادف با هفته‌ی دولت افتتاح شود.

شهردار کرمان برآورد اعتبار مورد نیاز پروژه‌ی «طرح شش دروازه» (بدنه‌سازی میدان شهدا) را هشت میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم تا 10 میلیارد تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ابوالقاسم سیف‌الهی با انتقاد از روند کُند اجرای این پروژه به‌وسیله‌ی پیمان‌کار، به فازبندی این پروژه در چهار فاز اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون، بخشی از کار از جمله پل‌ها و ستون‌ها در کارگاه در دست ساخت است؛ ضمن این‌که ستون‌های فاز یک پروژه نصب شده و فاز دوم نیز در حال بتن‌ریزی است.

وی تصریح کرد: پس از پایان کار فاز دوم، اگر پیمان‌کار توان ادامه‌ی اجرای پروژه را نداشته باشد، خلع‌ید خواهد شد تا کار به‌وسیله‌ی پیمان‌کار دیگر و یا شهرداری با سرعت بیش‌تری پیش برود.

سیف‌الهی با بیان این‌که برنامه‌ی زمان‌بندی اجرای پروژه دوساله است، گفت: براساس برنامه‌ی زمان‌بندی، پروژه باید شهریور سال آینده به پایان برسد که فاز اول و دوم حداکثر تا آبان‌ماه امسال ساخته خواهد شد و در تلاش هستیم با توجه به مشکلاتی که اجرای پروژه‌ی «طرح شش دروازه» برای شهروندان به‌ویژه کسبه‌ی میدان «شهدا» ایجاد کرده، این پروژه حداکثر تا آخر امسال به پایان برسد.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.