رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس گفت: 20 واحد بازیافتی و جمع آوری ضایعات پلاستیک، کاغذ، چوب و فلز در محدوده مشکین دشت فردیس تخریب و پلمپ شد.

مرتضی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تخریب و پلمپ واحدهای غیر مجاز بازیافتی در مشکین دشت فردیس اظهار داشت: در اوایل سال جاری در راستای نظارت و پایش زیست محیطی بر عملکرد واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه، 20 واحد بازیافتی و مرکز جمع آوری ضایعات در شهر مشکین دشت شناسایی و اخطاریه زیست محیطی دال بر توقف فعالیت آلاینده صادر و به مسئولین واحدها ابلاغ شده بود.

وی ادامه داد: در پی صدور اخطار به واحدها و عدم توجه به آن، واحدها همچنان به آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی‌ هوا می‌پرداختند ه باعث بروز اعتراضات مردمی نسبت به فعالیت آلاینده‌ این واحدها شده بود که اداره محیط زیست در راستای وظایف خود با طرح موضوع در کمیسیون ماده 20 خواستار ساماندهی و جمع آوری این واحدها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فردیس افزود: پس از تصویب موضوع در کمیسیون، کارشناسان این اداره با همکاری نیروی انتظامی و کارشناسان کمیسیون ماده 20، شهرداری مشکین دشت و مراجع قضایی اقدام به پلمپ واحدهای غیر مجاز کرده و از ادامه فعالیت‌های آنها جلوگیری کردند.

مرتضی شکوری در پایان تاکید کرد: مشکل عمده در محدوده این شهر تغییر غیر اصولی باغ‌ها و اراضی کشاورزی و استقرار صنوف مزاحم و آلاینده از جمله واحدهای جمع اوری و تفکیک ضایفات فلزی و پلاستیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار