دبیر همایش بین‌المللی ارتباطات و شهر گردی هنری گفت: از مهمترین اهداف همایش گردشگری هنری، پیگیری مدل‌های کاربردی و تخصصی در موزه‌ها و رونق صنعت گردشگری شهری است.

نور الله مرادی در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همایش بین‌المللی ارتباطات و شهرگردی هنری شهرداری تهران، گفت: در عصر کنونی، شهر فقط یک کالبد نیست. شهر یک موجود حیات دار و دارای ادراک و ویژگی‌های اجتماعی است.

وی هنر را به عنوان یک شاخصه مهم در حیات شهری دانست و عنوان کرد: باید مسئولان حوزه‌های شهرسازی، اجرایی و به خصوص شهرداری توجه ویژه‌ای به هنر در شهر داشته باشند.

دبیر همایش بین‌المللی ارتباطات و شهرگردی هنری این همایش را برای معرفی و شناخت فضاهای گردشگری هنری شهر تهران موثر دانست و گفت: ما زاویه دیدمان را با هدف شناخت وضع موجود و تقویت گردشگری از فضاهای شهری به سمت هنر سوق دادیم.

مرادی از دیگر اهداف این همایش ترویج مسائل کاربردی در حوزه گردشگری نو ظهور هنری را عنوان کرد و افزود: ما به دنبال این هستیم که سازمان‌ها، نهادها و مراکز دولتی-خصوصی در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی به فرآیند آموزش و تعامل در حوزه گردشگری هنری جلب شوند.

وی مهمترین هدف گردشگری هنری را دنبال کردن مدل‌های کاربردی و تخصصی در حوزه رونق صنعتی گردشگری بیان کرد.

دبیر همایش بین‌المللی ارتباطات و شهرگردی هنری اظهار کرد: تلاش داریم براساس مولفه‌ها و آموزه‌های فرهنگی کشورمان، فضای شهرگردی هنری را رونق دهیم و در این خصوص محورهای بسیاری را در نظر گرفته‌ایم.

مرادی مهمترین هدف این همایش را تقویت مبانی گردشگری و به خصوص گردشگری هنری و توسعه اقتصادی و فرهنگی تهران عنوان کرد.
به گفته وی این همایش تلاش دارد ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های معماری، سینما، نقاشی، نمایش، موسیقی ایرانی، گالری، جشنواره‌ها و رویدادهای هنری را بیشتر معرفی کند تا بهتر مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

دبیر همایش ارتباطات شهرگردی هنری با اشاره به اینکه موزه‌ها کانون‌های اصلی شهرگری هنری هستند، بیان کرد: موزه‌ها از نظر تعلیمی، آموزشی و ایجاد هویت برای کشور اهمیت دارند و ما در این همایش نگاه ویژه‌ای به موزه‌ها داریم.

مرادی با بیان اینکه گردشگری اثرات اجتماعی و فرهنگی بسیاری بر جامعه دارد، نقش رسانه‌ها را در رونق این امر بسیار پر رنگ دانست و گفت: از آن جا که گردشگری هنری به طور ویژه‌ای در ایجاد اشتغال و کار آفرینی تاثیر دارد، در تلاش هستیم که رسانه‌ها با این فضای هنری آشنا شوند و در شهروندان ایجاد انگیزه کنند.

به گفته وی با این همایش آسیب شناسی، آموزش، زیر ساخت‌ها، تجریبات کشورهای دیگر و قابلیت‌های فضای مجازی مورد توجه است.

مرادی همایش گردشگری هنری را در جذب توریسم و پیشرفت شهر موثر دانست و افزود: این همایش می‌تواند در حوزه‌های شناخت تهران، امکانات فرهنگی، جذب توریسم و در پی آن رونق اقتصادی و فرهنگی موثر باشد.

شایان ذکر است، همایش شهرگردی هنری در شهریور برگزار می‌شود و کتاب مقالات همایش پس از آن منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار