مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: بخش عمده‌ای از منابع آب مصرفی در حوزه کشاورزی صرف تولید محصولات آبی شده که هیچ سود و منفعت خاصی برای ما به همراه ندارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود نجفیان با بیان اینکه نباید در کشت و تولید محصولاتی نظیر هندوانه، برنج و برخی دیگر از محصولات که مقدار زیادی آب استفاده خواهند کرد، افزود: احداث سدهای بیشمار، اجرایی شدن پایاب آنها و برخی از بهره‌برداری‌های غلط سبب شده تا ما امروز در تأمین منابع آبی با صدها مشکل روبه‌رو شویم.

وی به برگزاری جلسات مستمر شورای عالی آب با محوریت محدود کردن مصارف بخش کشاورزی و افزایش راندمان بیان کرد: تنها راهکار پیش رو توجه به افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به اقدامات اساسی انجام شده برای افزایش تولید، مدرنیزه کردن مصرف و ایجاد توانمندی‌های جدید در این حوزه اشاره کرد و گفت: قدم‌های اساسی در افزایش تولید و صنعتی کردن مصرف در بخش کشاورزی برداشته نشده است.

نجفیان از ممنوع شدن تولید محصولات پرمصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: قطعا در این زمینه باید یک تدبیر درست و برنامه‌ریزی منسجم انجام شود.

وی ضرورت اجرای طرح‌های آبیاری مدرن همچون قطره‌ای، بارانی و تیب را یادآور شد و بیان کرد: 30 درصد مصرف آب کشور همسایه ما ترکیه به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد در حالی که این رقم تا دو برابر در کشورمان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، عمده ، آب ، مصرفی ، کشور ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.