نوکیا با دنیای هوشمند آشتی کرد

شرکت نوکیا سعی دارد با ساختن یک هدست مجازی و عرضه آن به بازار جایی در بین رقیبان قدرتمند خود پیدا کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت نوکیا در گذشته ای نه چندان دور بی رقیب در دنیای گوشی های موبایل می تاخت اما با روی کار آمدن نسل گوشی های اندرویدی این کمپانی از سایر رقیبان خود مانندال جی، سامسونگ، سونی جا ماند و در مدتی کوتاه از گردونه رقابت خارج شد تا این که  در نهایت بخش تولید تلفن همراه نوکیا در سال ۲۰۱۳ به ارزش ۷٫۱۷ میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد. حق استفاده از نام تجاری نوکیا به مدت ۱۰ سال برای تلفن‌های همراه و نه تبلت به مایکروسافت واگذار شد.


نوکیا به بازار برمی گردد


خبر پایان کار یکی از غول های دنیای ارتباطات و پس از خریده شدن آن توسط مایکروسافت را مدیر عامل شرکت نوکیا Rajeev Suri،داد.این خبر برای خیلی ها غم انگیز بود و با وجود یکسری شایعات بی اساس، نوکیا اعلام کرد:از این به بعد برنامه ای برای ساخت تلفن های همراه ندارد.

Rajeev Suri دقیقا این جمله را بیان کرده: ما در کل قصد بازگشت به تولید تلفن های همراه برای مصرف کنندگان را نداریم. چیزی که باقی مانده اما، یک برند خوش نام و بسیار پرطرفدار است.اما نوکیا این روزها تلاش بر بازگشت قدرتمندانه نه در زمینه گوشی بلکه در سایر فناوری ها دارد. این کمپانی تصمیم به ساخت هدست مجازی گرفته است.

از جمله هدست های واقعیت مجازی مشهور موجود در بازار می توان به Morpheus شرکت سونی، Valve، Vive شرکت اچ تی سی و Oculus Rift اشاره کرد.


نوکیا به بازار برمی گردد


به احتمال زیاد نوکیا هفته آینده از این محصول جدید خود رونمایی می کند.پیش از این نوکیا تلاش کرده بود یک کنسول بازی قابل حمل مشابه با کنسول بازی N-Gage شرکت نینتندو طراحی کند. اما این محصول با استقبال مواجه نشد و حال باید منتظر ماند و دید یک هدست واقعیت مجازی میتواند توجه کاربران را جلب کند یا خیر.


گزارش:نازنین روزبهانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار