بیش از 280 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی زیر کشت انگور آبی و دیم قرار دارد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه از برداشت بیش از ‌هزار و 700 تن انگور در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان زیرکوه یکی از شهرستان‌های مستعد استان خراسان جنوبی برای کاشت انگور به شمار می‌رود.

بنی‌اسدی تصریح کرد: بیش از 280 هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه زیر کشت انگور آبی و دیم قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از ‌هزار و 700 تن انگور برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه افزود: انگور کشت شده در تاکستان‌های این شهرستان بیشتر از نوع عسگری بوده اما گونه‌های حسینی، یاقوتی، الهی، مایه‌میشی و انگور سیاه نیز در این شهرستان برداشت می‌شود.

بنی‌اسدی گفت: در حال حاضر با پایان یافتن برداشت انگور نوبرانه از تاکستان‌های روستاهای چشمه‌بید و همت‌آباد، برداشت انگور از تاکستان‌های روستای محمد‌آباد به عنوان بزرگترین مرکز کاشت و برداشت انگور شهرستان زیرکوه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این روستا با 150 هکتار سطح زیر کشت این محصول به عنوان بزرگترین روستای تولیدکننده انگور در شهرستان زیرکوه شناخته می‌شود که به علت برخورداری از آب شیرین و گوارا و خاک مناسب انگور این روستا از کیفت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سطح استان خراسان جنوبی و استان‌های همجوار علاقه‌مندان فراوانی دارد.

بنی اسدی همچنین یادآور شد: محصول برداشت شده از تاکستان‌های روستای محمد‌آباد علاوه بر مصرف داخلی شهرستان به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.